کد خبر: ۳۲۴۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: با اقدامات انجام شده و ارتقای تولید دیگر نیازی به واردات واکسن تب برفکی نداریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حمید کهرام» پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ملی کیفیت برگزار شد اظهار داشت: تمامی محصولات مؤسسه و مواد اولیه در بخش تضمین کیفیت کنترل کیفی می‌شوند.

وی ادامه داد: این امر نشان‌دهنده پروسه تولید نیز می‌شود و هیچ محصولی در مؤسسه رازی بدون آزمایشات لازم آزادسازی نمی‌شود.

رئیس مؤسسه رازی با اشاره به اینکه این آزمایش‌ها 6 ماه طول می‌کشد خاطرنشان کرد: هر کارخانه تولیدی به دو بخش اهمیت زیادی می‌دهد که تضمین کیفیت است.

کهرام با اشاره به اینکه 11 میلیون دز واکسن تب برفکی تولید شده است گفت: واکسن تب برفکی هم‌اکنون در بازار به اندازه کافی وجود دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه مؤسسه رازی عملکرد بسیار مناسبی را در حوزه کنترل بیماری‌های دامی انجام داده است، افزود: براساس آمار موجود نبود بیماری در جمعیت دامی نشان از عملکرد مثبت این مؤسسه در این زمینه است.

کهرام در ادامه با اشاره به شیوع تب برفکی در جمعیت دامی طی سال گذشته خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده امسال هیچ موردی از آن بیماری مشاهده نشده است.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون نیز تولید واکسن تب برفکی در این موسسه به خوبی صورت می‌گیرد و در یخچال‌های شرکت روناک بالغ بر 5 میلیون دز واکسن تب برفکی موجود است.

کهرام همچنین با بیان اینکه 11 میلیون دز واکسن 6pd50 تب برفکی را نیز تحویل دامپزشکی داده‌ایم، تصریح کرد: با توجه به ارتقای سطح تولید این واکسن هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مقدار زیادی واکسن تب برفکی غیرهمسو با سویه‌های موجود در داخل کشور وارد شد، گفت: براساس تدابیر و میزان تولیدات این واکسن در سال‌ جاری دیگر نیازی به واردات این محصول نخواهیم داشت.

رئیس مؤسسه رازی در ادامه سخنان با اشاره اقدامات لازم در کنترل کیفیت محصولات نیز اظهار کرد: هر کارخانه به دو بخش تضمین کیفیت و R &D توجه و اهتمام ویژه‌ای دارد لذا در برخی از موارد مشاهده شده است که تا 2 سال برای برخی از تولیدات و تضمین کیفیت زمان صرف می‌شود.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
1
0
آقای دکتر کهرام آیا خبر دارید واکسنهای قانقاریا وآنتروی شیراز علاوه بر اینکه اثر نمیکنند باعث ادم بدخیز و تلفات در گوسفندان میشوند.حجم آنتروهای شیراز 30 سی سی کم میباشند.اگر بخواهید تصاویر وشماره بچ ها را اعلام کنم خدمدتون.اینست تضمین کیفیت.الان دیگه از ترس نمیشه به دامهای سبک آنترو وقانقاریا زد.تا جواب بگیریم 6 ماه طول میکشد.آبرو برای ما نمانده پیش دامدار
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
1
اگر درست متوجه شده باشم QA و QC موسسه رازی با هم انجام داده است که جای تشکر دارد.
مدیرانی که در کنترل پروژه این طرح ها فعال بودند خیلی زحمت کشیدند.

موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
خسته نباشید. حالا که تب برفکی کلی دام رو از بین برد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
سازمان دامپزشکی باید کیفیت واکسن شما تایید کند ، که البته آن نیز بنای این کار را ندارد .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
1
یکی از مشکلات جدی در کشور که روز بروز باعث عقب رفت میشود موضوع عدم نظارت و برخورد دستگاه های نظارتی بر فعالیت ها و قصورهایست که در انجام وظایف دستگاه های احرایی میشود. از جمله این عوارض اینست که هیچکس در خصوص عملکرد ضعیف خود پاسخ گو نیست و برعکس همچنان خود را طلبکار هم میپندارد. موضوع واردات واکسن اگر در سالهای اخیر سابقه ای میداشت خوب حرف درستی بود اگر ادعا میکردند که در سال جاری نیاز به واردات نیست! اما مسئله اینجاست که سازمان دامپزشکی چندین سال کشور بدون واردات واکسن توانسته بود جلوی موج بیماری تب برفکی را سد نماید ولی با فشار عده ای و کوتاهی عده ای دیگر، در سال گذشته کشور مجبور به واردات انبوهی از واکسن های تب برفکی و بصورت بسیار فورس ماژور از چندین کشور بطور هم زمان بشود و حتی فرصت کافی برای آزمایشات فیلدی ای که برای صدور مجوز واردات ضروری هست هم نبود و در ازای این کوتاهی مجبور به خروج ارز و دلال بازی های بی شمار نیز شد. حالا بعضی افتخار میکنند که در سال جاری نیاز به واردات نیست!!! بفرض اینکه نباشد ، که البته اگر این اتقاث هم بیافتد (که بعید است زیرا بابی که در کشور باز میشود به این زودی ها بسته نخواهد شد) و البته در این خصوص نیز سازمان بعنوان متولی بایستی نظر دهد نه موسسه رازی، ولی با این وجود این امر اگر هم محقق شود باعث افتخار برای ایشان نیست زیرا تازه میرسیم به این سوال که در سال گذشته چه اتفاقی افتاد که موسسه از تامین نیاز کشور به واکسن تب برفکی شانه خالی کرد؟
نظر شما
ادامه