کد خبر: ۳۲۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

اداره دامپزشکی شهرستان البرز بیش از یک تن تلفات طیور رهاسازی شده در حاشیه آزادراه قزوین – تهران را بصورت بهداشتی ضد عفونی و معدومسازی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز با اعلام این خبر افزود: پیرو تماس تلفنی دهیار روستای حصارخروان مبنی بر تخلیه بیش از یک تن لاشه  طیور صنعتی در حاشیه‌ی اتوبان قزوین – تهران، حوالی روستای حصار خروان، همکاران اداره‌ دامپزشکی شهرستان البرز سریعاً در محل حاضر شده و ضمن انجام هماهنگی‌های با فرمانداری شهرستان البرز و همکاری دهیاری روستای حصار خروان، محلی برای ضدعفونی و دفنِ بهداشتیِ لاشه‌ها جانمایی و بلافاصله لاشه‌های مذکور دفن شدند.

«دکتر علی آقاجان نیا معلم» تصریح کرد: بر اساس معاینات به عمل آمده و بررسی لاشه های تلف شده طیور، هیچگونه علائم بیماری ویروسی در لاشه ها مشاهده نشد و تلفات بصورت کاملاً بهداشتی دفن و سپس محل دفن لاشه ها ضد عفونی گردید.

دکتر معلم در پایان با ابراز تاسف از وقوع چنین اتفاقاتی گفت: این اداره همچنین پیگیری لازم جهت شناسایی افرادی که مسبب این اتفاق بودند را در دستور کار قرار داده و ان‌شاءالله با شناسایی این افراد و اعمال قانون برای این خاطیان، دیگر شاهد چنین اقداماتِ غیر بهداشتی که قطعاً تهدیدی برای واحدهای پرورش طیور و محیط زیست تلقی می گردد، نباشیم.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
1
همین دیگه اگر مسئولین فنی بهداشتی مزارع پرورش طیور صوری نبودند نه فقط شاهد به خطر افتادن بهداشت عمومی نبودیم بلکه در سریعترین زمان شناسایی افراد خاطی ممکن می شد.
نظر شما
ادامه