کد خبر: ۳۲۴۸۵
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه 75 درصد از بیماری‌های عفونی جدید پایه‌های دامی دارد، بر اهمیت کار سازمان‌هایی همانند دامپزشکی تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با «دکتر جاسم جادری» استاندار هرمزگان بیان داشت: سازمان دامپزشکی حدود 700 پایگاه در سراسر کشور در قالب ادارات شهرستانی و نمایندگی‌ها دارد، که ذات این سازمان بر این است که بتواند حتما تهدیدات را شناسایی و برای جلوگیری از چالش‌ها وارد برنامه‌های علمی و اجرای آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه این سازمان 181 عامل بیماری را در تمامی موجودات قابل مصرف انسان همزمان باید مورد مطالعه و پایش داشته باشد، اضافه کرد: ورود و خروج دام به ویژه در استان‌های مرزی از چالش های مهمی است که اگر دامپزشکی غافل می‌بود، کشور با مشکلات زیان‌باری روبرو می‌شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه 75 درصد از بیماری‌های عفونی جدید پایه‌های دامی دارد، ادامه داد: این گونه موارد اهمیت کار سازمان‌هایی همانند دامپزشکی را افزایش می‌دهد.

خلج گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری بیش از 12 هزار مجوز برای صدور ده‌ها کالای مرتبط با دامپزشکی در کشور توسط این سازمان صادر شده است.

وی با بیان اینکه هرمزگان، استانی آبزی‌پرور به شمار رفته و در این استان 102 مزرعه پرورش ماهی و میگو فعال است، افزود: دامپزشکی کشور مهیا کننده انضباط بهداشتی در این حوزه است.

این مقام مسئول با یبان اینکه 70 درصد گوشت وارداتی کشور از طریق هرمزگان مورد ترخیص قرار می‌گیرد، ادامه داد: در این استان نیازمند مساعدت بیشتر از سمت مسئولان هستیم تا بتوانیم علاوه بر اجرای طرح‌های مقابله‌ای با بیماری‌های دامی سایر حوزه‌های را نیز مورد پوشش مطلوب قرار دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خواستار تجهیز و بهینه‌سازی آزمایشگاه دامپزشکی استان شد و اظهار داشت: توسعه واحدهای آزمایشگاهی در این حوزه به سود همه جامعه است.

دکتر جاسم جادری در این دیدار با بیان اینکه دامپزشکی استان هرمزگان از ادارات فعال و پیگیر به شمار می‌رود، اظهار داشت: اهمیت این سازمان در کشور بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که اگر این سازمان نباشد، سلامت و موجودیت انسان در خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: از همین رو همه مسئولان در این راستا باید تمام تلاش خود را برای سلامت و بهداشت دام در استان هرمزگان به کار گیرند و در این بین در سطح استانی نیز ما کمک می‌کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: همواره تلاش داشته ایم تا رفع مشکلات دامپزشکی استان مورد توجه قرار گیرد و در این راستا حمایت و کمک لازم را داشته باشیم.

 
 
نظر شما
ادامه