کد خبر: ۳۲۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر -  دکتر سید جاوید آل داود رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از حیوانات در پی اعلام ممنوعیت تبلیغات مرتبط با حوزه حیوانات خانگی توسط وزارت ارشاد و نسبت دادن دلیل این دستورالعمل به فتوای آیت الله مکارم شیرازی نامه‎ای خطاب به معظم له مرقوم نموده و در این نامه بدون ذکر نام خداوند متعال به رسم معمول در صدر آن، خواستار تکذیب فتوای ایشان شده است که در اینجا جهت اطلاع عموم بازدیدکنندگان محترم حکیم مهر بازخوانی می‌گردد :

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

با سلام و دعای خیر و قبولی طاعات و عبادات مؤمنین

 

همانگونه که مستحضر هستید دین اسلام به عنوان دین خاتم حاوی کامل‌ترین دستورات اجتماعی و انسانی است. در اسلام بیش از هر دینی تأکید بر ترحم به حیوانات و نگهداری صحیح و منصفانه از آنها شده است. روایات زیادی در این باب وجود دارد که بسیاری از آنها جزو احکام حقوقی اسلام است. در رأس تمام این ترحم‌ها غذا دادن به حیوان است. چنانچه در روایت آمده است :

سال قحطی طلبه‌ای ماده سگی را دید افتاده و هر قدر می‌خواست برخیزد از ضعف نمی‌توانست حرکت کند. آن طلبه دلش رحم آمد چیزی هم نداشت. کتاب درسش را داد غذا خرید پیش سگ گذاشت. سگ رو به طرف آسمان کرد و اشک از چشم سگ جاری شد. کانه دعا جهت او. شب در خواب به آن طلبه گفتند دیگر زحمت درس و مطالعه بر خود قرار نده. انا اعطیناک من لدنا علما (مجمع النورین صفحه 48)

بدیهی است در چنین دین مترقی و سرآمدی جای تعلل برای کمک به حیوان نمی‌ماند و کسی را از توصیه و ترویج تهیه بهترین غذاها و داروها و امکانات منع نمی‎نماید.

متأسفانه برخلاف تمامی روایات اسلامی اخیراً مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‎رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظاهرا ًبا استناد به فتوای حضرتعالی مطبوعات را از معرفی نمونه‎های غذایی دام و سایر احتیاجات آنها منع نموده و درج چنین اطلاعاتی را دارای اشکال شرعی و ممنوع اعلام کرده‌اند.

از آنجاییکه معرفی داروها، غذاها، وسایل مورد نیاز حیوانات جنبه بهداشتی داشته و عدم دسترسی به آنها چه از لحاظ شرعی و چه از دیدگاه بهداشتی و قانونی باعث ضمان است لذا خواهشمند است ضمن تکذیب مطالبی که مسئولین وزارت ارشاد از قول شما عنوان کرده‎اند راویان مغرض را معرفی و به مراجع ذی‌ربط معرفی نمایید.

 

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از حیوانات

دکتر سید جاوید آل داود

 

خبر مرتبط :

تیر خلاص وزارت ارشاد : ممنوعیت چاپ و انتشار آگهی‌های مربوط به حیوانات خانگی ! + توضیحات حکیم مهر

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
من هم یک ایرانی هستم
|
-
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۵
0
0
ببخشید، یعنی فقط متخصصین دینی می توانند به بقیه موضوعی را تاکید کنند و یک متخصص دامپزشکی اجازه این را ندارد که در مورد موضوع مرتبط با تخصص خود به کسی که سر رشته ای ندارد موضوعی را تاکید کند؟؟
اگر این موضوع درست است که دفتر ایشان بهتر است تایید کنند و اگر نه باید تکذیب کنند.
متاسفانه جهت گیری های شخصی و نگاه مملو از تعصب دیده می شود.
Hossein MA
|
-
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۵
0
0
با سلام
من مشکلی با این مسئله نمیبینم قبول دارم که ذکر نکردن نام خدا دراول نامه کار درستی نمی باشد ولی من با صحبت های دکتر موافق هستم.
این سایت یک سایت دامپزشکی هست اکثرا هم دامپزشکان به این سایت مراجعه میکنند تبلیغ هم یک رکن اساسی در شاخه ما هست نباید به این راحتی از کنار این مسئله گذشت .
من در حمایت ازصحبت دکتر این مطلب رو در سایت خودم قرارمیدهم
باتشکر از شما
م. الف
|
-
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
با سلام
به نظر من هم متن نامه ايرادي نداشت و تذكر مساله اي بهداشتي و تخصصي است كه در حوزه ي فعاليت خود شماست بنابراين تعجب مي كنم كه در مقابل اين نامه چنين عكس العملي نشان مي دهيد.
بهتر است متن خبر را در سايت خود قرار دهيد و قضاوت را به عهده ي خوانندگان بگذاريد.
با احترام.
حسین
|
-
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
با این موضعی که گرفته شده است بهتر است رشته دامپزشکی کلا از دانشگاه ها جمع شود یا مثلا اسم رشته رو بگذارند دام بزرگ پزشکی
نظر شما
ادامه