کد خبر: ۳۲۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بر بیماری طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم گفت: مردم به خصوص روستاییان برای جلوگیری از تلفات ناشی از آنفلوانزای پرندگان ‌از خرید و فروش پرنده زنده بدون آگاهی از سلامت آن خود داری کنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر فرشاد زین العابدین طهرانی» مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: طرح مقابله با آنفلوانزای پرندگان که از ۲۷ شهریور سال جاری آغاز شده بود به پایان رسید و تا کنون هیچ موردی در کشور از ابتلای پرندگان به بیماری آنفلوانزا گزارش نشده است.

زین العابدین طهرانی ضمن اشاره به این موضوع که این طرح در ۳ مرحله انجام شده است، ادامه داد: در مرحله اول بازارچه های عرضه پرندگان زنده، در مرحله دوم پرندگان روستایی و در مرحله سوم طیور روستایی مورد بررسی قرار گرفته اند.

وی افزود: سازمان دامپزشکی به۱ هزار و ۸۰۰  واحد مراجعه کرده و ۳۵ هزار پرنده را به صورت نمونه سرمی و ۸۰۰ هزار پرنده را به صورت نمونه مولکولی مورد بررسی قرار داده است.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اظهار داشت: در بین کشورهای همسایه گزارشی در خصوص ابتلا پرندگان به بیماری آنفلوانزا ارائه نشده و این بیماری در کشور هایی نظیر هند، الجزایر، نیجریه، چوگو و کامرون وجود داشته است.

زین العابدین طهرانی عنوان کرد: با وجود اینکه تا کنون هیچ موردی از آنفلوانزای پرندگان در کشور گزارش نشده است ولی امکان بروز آن وجودارد و توصیه می شود مردم به خصوص روستاییان برای جلوگیری از تلفات ناشی از این بیماری از خرید و فروش پرنده زنده بدون آگاهی از سلامت آن خود داری کنند .
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
باشه شما همیشه درست میگی
نظر شما
ادامه