کد خبر: ۳۲۵۲۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی خبر داد:
با توجه نظر کارگروه ممیزی مبنی بر عدم احراز شرایط لازم در پنج واحد این دانشگاه شامل چالوس، قائم‌شهر، قم، سبزوار، و میانه، پذیرش دانشجوی دامپزشکی در این واحدها منتفی گردید ...
 

حکیم مهر - در ارزیابی کارگروه ممیزی با حضور نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. و جامعه دامپزشکان از 5 دانشگاه آزاد اسلامی متقاضی تأسیس دانشکده دامپزشکی، هیچ‌کدام شرایط لازم را احراز نکرده و موضوع پذیرش دانشجو برای این واحدهای دانشگاهی منتفی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، فراخوان ثبت نام عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 95-96 و اضافه شدن 6 دانشکده دامپزشکی جدید به ظرفیت این دانشگاه، موجی از انتقادات و اعتراضات را نسبت به عملکرد هیأت رئیسه این دانشگاه به همراه داشت و این موضوع به یکی از دغدغه‌ها و مطالبه‌های جدی خانواده بزرگ دامپزشکی به خصوص دانشجویان این رشته در کشور تبدیل شد.

بر اساس این گزارش رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با همراهی و همیاری جامعه دامپزشکان ایران برای حل و فصل موضوع، منجر به برگزاری جلسه مشترکی با حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی و رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در تاریخ 17 بهمن‌ماه 1394 در دفتر معاون محترم آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شد که در نهایت در این جلسه مقرر شد کارگروه ممیزی با حضور نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. و جامعه دامپزشکان ایران از 6 واحد این دانشگاه شامل چالوس، قائم شهر، قم، سبزوار، بافت و میانه بازدید نموده و گزارش و بررسی خود را مبنی بر تأیید و یا رد پذیرش دانشجو در واحدهای یاد شده ارائه نمایند.

کارگروه یاد شده در بازدیدهای خود در تاریخ 20/12/94 از واحد قم، 19/01/95 از واحدهای چالوس و قائم‌شهر، 26/01/95 از واحد سبزوار، و 23/02/95 از واحد میانه هیچ کدام از این واحدها را واجد شرایط و ضوابط لازم برای تأسیس دانشکده دامپزشکی ندانست و موضوع پذیرش دانشجو برای این واحدهای دانشگاهی منتفی شد؛ همچنین بازدید از واحد بافت به دلیل عدم انجام هماهنگی از سوی واحد یاد شده و اخذ مجوز این واحد از وزارت علوم- در خارج از مسیر بررسی توسط گروه تخصصی دامپزشکی وزارت علوم- میسر نشد که پیگیری‌های لازم در خصوص این واحد به‌طور ویژه ادامه دارد.

سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران از حسن توجه ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی، معاون محترم آموزشی و سایر مدیران و مسوولان این دانشگاه و همچنین همراهی هیات مدیره وقت جامعه دامپزشکان ایران کمال تشکر و امتنان را دارد.

گفتنی است، مطابق ماده 21 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 6 مردادماه 1389 مجلس شورای اسلامی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی موظفند تعداد، رشته و ترکیب جنسیتی دانشجویان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی مرتبط با کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی خود را قبل از اعلام و پذیرش، بر اساس نیاز سنجی و مدیریت منابع انسانی که توسط وزارت جهاد کشاورزی (سازمان نظام دامپزشکی در حوزه مربوط به دامپزشکی) انجام می‌شود، ساماندهی کنند».

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
4
چه عجب
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
1
خدا رو شکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
2
بسیار عالی، بالاخره پس از چندی یک خبر امیدوار کننده شنیدیم، ممنون از دست اندر کاران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
1
خدا را شکر. لطفا بازدید وپیگیری از واحد بافت فراموش نشود. ممنون
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
میزارند اوضاع ساکت شد برا پول اینا که هیچی دکه های دیگروهم بنام دانشگاه باز میکنند. ازاد ....... باد..
ناشناس
|
Iraq
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
0
واحد بافت یادتان رفت از همه مهمتر حذف بافت اتست
نظر شما
ادامه