کد خبر: ۳۲۵۲۸
 

صبح امروز دانشجويان دانشكده دامپزشكي دانشگاه آزاد اسلامی واحد كازرون در حالي وارد دانشكده شدند كه صداي نخراشيده اره برقي و تصوير تنه هاي تنومند بريده شده درختان بر زمين، كابوس غمناكي را به رخشان مي كشيد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از  خبرگزاری دانشجو،  ريه هاي دانشكده دامپزشكي دانشگاه آزاد كازرون را در حالي سر بريدند كه ميوه هاي نارنگي و نارنجشان به روي زمين ريخت.

درخت هايي كه تنها زيبايي فضاي اين دانشكده بودند و تنها عامل تعديل هوايي اين محيط در اقليم كازرون كه حتي اكنون در فصل پاييز هنوز با گرماي هوا مواجه هستيم.

موضوعي كه از هيچ جنبه اي عقلاني و قابل توجيه نيست، از جنبه حراستي، انبوه اين درختان تنومند و زيبا كه در طول بيش از بيست سال رشد كرده بودند را مي شد با يك حصار پوشش داد و نيازي به اين قطع بي رحمانه نبود.

از جنبه اقتصادي نيز، فروش كيلويي ٥٠ تك توماني منفعت چنداني براي اين مجموعه ندارد، مگر اينكه همچون برخی طرح هاي گذشته، جز طرح هاي درآمدزايي دانش بنيان باشد!

در شرايطي كه شهرداري در صورت اصابت يك خودرو به يك درخت خيابان، از راننده خسارت دريافت مي كند و حتي براي باغات شخصي شهري اجازه قطع درخت از هيچ سازمان و نهادي وجود ندارد، مسئولين اين دانشگاه و دانشكده با چه مجوزي مي توانند اين موضوع را توجيه كنند.

و تنها چيزي كه به ذهن دانشجويان خطور مي كند، بي  تدبیری مسئولان مربوط است كه  چگونه این خسارت غیرقابل جبران باید اتفاق بیافتد.

كلاس هاي صبح امروز دانشكده دامپزشكي به علت اعتراض گسترده و شديد اساتيد و دانشجويان نيمه تعطيل بود.

 
«خبر تکمیلی»
تعلیق فعالیت مسئول فضای سبز دانشگاه/ برای تک تک درختان قطع شده نهال خریدیم

«دکتر ابوذر دهقان» رئیس دانشکده دامپزشکی آزاد کازرون در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، در واکنش به قطع درختان این دانشگاه گفت: متاسفانه این بی تدبیری و کج سلیقه‌گی از سوی مسئول فضای سبز دانشگاه بدن هماهنگی با ما انجام شده و فعالیت فرد خاطی تعلیق شده است.

وی با بیان اینکه هرس درختان برای ثمردهی در فصل بهار هر سال در این دانشگاه انجام می شود، گفت: با توجه به اینکه برخی درختان در کنار سیم برق و دیوار دانشگاه قرار گرفته بودند، قرار بر این شد که برای امنیت بیشتر این درختان هرس شوند؛ اما متاسفانه مسئول فضای سبز دانشگاه در روزهای پنجشنبه و جمعه مسئولان دانشگاه نیز حضور نداشتند، با نهایت کج سلیقگی و بی تدبیری اقدام به قطع درختان کرده است.

رئیس دانشکده دامپزشکی آزاد کازرون ادامه داد: در نامه ای که برای پیمانکار در خصوص هرس درختان از سوی رئیس دانشگاه مرقوم شده بود، تاکید کرده بودیم که هر قطع درختی هم که اگر قرار است انجام شود، باید با نظر کارشناس صورت گیرد که متاسفانه نمی دانیم وی با چه هدفی اقدام به چنین کاری کرده است.

دهقان با تاکید بر اینکه مسئول فضای سبز دانشگاه هیچ مجوزی برای قطع درختان در دانشکده نداشته است، گفت: در همین راستا وی از کار معلق و کمیته انضباطی نیز برای وی تشکیل شده است.

 
نظر شما
ادامه