کد خبر: ۳۲۵۷۴
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان از کشف و معدوم سازی 22 بسته خاویار تقلبی توسط اکیپ نظارت بهداشتی شهرستان همدان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «دکتر مهدی محسن حقیقی» با بیان این خبر اظهار داشت: خاویار یک ماده غذای پر انرژی و سرشاری از انواع ویتامین ها، اسیدهای چرب، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و امگاء-3 می باشد. تخم ماهیان خاویاری یا استروژن نظیر تاس ماهی، فیل ماهی، ماهی ازون برون پس از فرآوری خاویار شناخته می شود. دریای خزر به عنوان بزرگترین منبع تولیدی ماهیان خاویاری بیش از 90 درصد خاویار جهان را تامین می کند.

وی در ادامه به سوء استفاده برخی افراد سودجو و عرضه تخم سایر ماهیان بجای خاویار استحصال شده از ماهیان خاویاری و همچنین محصولات ساخته شده از برخی ترکیبات مثل ژلاتین و برخی روغن ها و رنگهای غیر طبیعی و شکل دهی ترکیبات مذکور بصورت دانه‌های خاویار و بسته‌بندی در ظروف شکیل و لیبل‌گذاری با درج تاریخ تولید و الصاق تصاویر ماهیان خاویاری و در اغلب موارد با درج نام کشورهایی نظیر آذربایجان اشاره کرد و گفت: خاویارهای وارداتی فاقد تائیدیه بهداشتی از سازمان دامپزشکی کشور می باشند و سازمان دامپزشکی هیچگونه مجوزی مبنی بر واردات خاویار به کشور صادر ننموده است.

دکتر حقیقی همچنین به فعالیت‌های اداره دامپزشکی شهر همدان و ضبط و معدومسازی تعداد 22 بسته خاویار تقلبی اشاره کرد و گفت: بازرسین این اداره با جدیت پیگیر موضوع بوده و نسبت به ضبط و معدوم‌سازی خاویارهای تقلبی با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی اقدام می نمایند .

وی در پایان از شهروندان محترم درخواست کرد: از محصولات تقلبی عرضه شده با قیمت‌ها و لیبل‌های غیرمتعارف استفاده نکرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه محصولات دامی، مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1512 و تلفن های4-32651801به اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد مقتضی در این رابطه صورت گیرد.

 
 
نظر شما
ادامه