کد خبر: ۳۲۵۸۱
 

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام با اعلام آغاز فعالیت گروه های نظارتی بر فرآورده های خام دامی در آشپزخانه های تهیه غذای زائران، گفت: پنج گروه گشت و کنترل از امروز وظیفه نظارت بر فرآورده های خام دامی ایستگاه های صلواتی و همه اماکن تهیه و توزیع غذای زائران اربعین و نذورات مردم را بر عهده دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، «دکتر سعید صیدیوسفی» افزود: دو گروه در مهران، دو گروه در شهرستان چرداول و یک گروه نیز در ایلام استقرار دارند و یک تیم نظارتی از اداره کل هم عملکرد این گروه ها را مورد رصد قرار می دهند.

وی افزود: این اکیپ ها با لباس های متحدالشکل با آرم دامپزشکی وظیفه نظارت و کنترل فرآورده های خام دامی را در اماکن تهیه، پخت و توزیع غذا بر عهده دارند.

صیدیوسفی یادآور شد: گشت مشترک اداره کل دامپزشکی و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان، بر مراکز تهیه و توزیع نذورات نظارت بهداشتی را به عمل می آورند.

مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور است که در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است.

سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند که پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند.
 
 
نظر شما
ادامه