کد خبر: ۳۲۵۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

نظارت بر تولید فرآورده های خام دامی فاقد آنتی بیوتیک نظیر گوشت مرغ و ... برای ارتقاء خدمات رسانی و اطمینان بخشی از نبود هیچگونه باقیمانده دارویی صورت می گیرد و اداره کل دامپزشکی استان کرمان در همین راستا ضمن هشدار به مرغداران در زمینه رعایت موازین بهداشتی اعلام کرد که طرح پایش آنتی بیوتیک در گوشت مرغ بصورت دقیق در حال اجرا می باشد و در صورت مشاهده موارد تخلف با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: با توجه به اینکه یکی از وظایف دامپزشکی تضمین سلامت گوشت مصرفی جامعه می باشد، بر همین اساس این اداره کل کار نظارت بر عدم استفاده از داروهای آنتی بیوتیک غیرمجاز و رعایت دوره پرهیز از مصرف دارو را قبل از کشتار، در دستور کارخود قرار داده است.

وی اظهار داشت: طرح پایش آنتی بیوتیک در گوشت مرغ در حال انجام می باشد که در 7 ماهه اول سال جاری نزدیک به 182 نمونه اخذ گردیده که با توجه به آزمایش های صورت گرفته بر روی نمونه ها، فقط تعداد 13 مورد نمونه حاوی آنتی بیوتیک اعلام و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دکتر رشیدی در ادامه ضمن اعلام اینکه نمونه های فوق از شهرستان های سیرجان، بم، بردسیر، زرند، شهربابک، کرمان و رفسنجان جمع آوری و به آزمایشگاه مرجع و منطقه ای این اداره کل ارسال شده که بصورت دقیق بر روی نمونه های فوق آزمایشات لازم صورت گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان شیرخام و گوشت مرغ را مشمول این طرح عنوان کرد و افزود: در همین راستا، نمونه گیری از فرآورده های مذکور حسب مورد بصورت ماهیانه و طی برنامه زمانبندی فصلی انجام می شود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
1
یک کلام راست حسینی جواب بدید
ایا اون 7 درصد را معدوم کردید یا به خورد مردم دادید؟؟؟؟
چرا سر خودمان شیره می مالیم
نظر شما
ادامه