کد خبر: ۳۲۵۸۳
خبرگزاری فارس: تشکیل ستاد بحران در آلمان به دلیل تهدید آنفولانزای مرغی/خطر در کمین مرغداری‌‌های ایران است
 

بروز بیماری آنفلوآنزای پرندگان در آلمان باعث تشکیل ستاد بحران در این کشور شد، این بیماری ویروسی است، طی سالهای گذشته همواره این بیماری مرغداری‌های ایران را در گیر کرده و در سال 91 بیش از 5 استان کشور درگیر این بیماری بود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، به گفته «کریستین اشمیت» وزیر کشاورزی آلمان، مقامات این کشور یک ستاد بحران در ارتباط با آنفلونزای پرندگان که در مزرعه ای در مکلنبورگ دیده شد، تشکیل دادند.

ویروس آنفولانزای پرندگان H5N8 در یکی از مرغداری هایی در منطقه ای در نزدیکی شهر گرایفسوالد، مکانی که در آن 31 مرغ مرده یافتند، دیده شده است.

به گزارش دویچه وله، مجبور به کشتن 26 مرغ دیگر شدند. پیش تر مقامات فرانسه، اقدام به ممنوعیت سه ماهه تولید "فوا گرا"، به دلیل امکان گسترش آنفولانزای پرندگان در جنوب غرب این کشور کردند.

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، ویروسی و مشترک بین انسان و دام و قابل انتقال به انسان است. سال 91 بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور ما هم شیوع پیدا کرد و 5 استان کشور را درگیر کرد که تقریباً تمام مرغ‌داری‌های این 5 استان خسارت‌های فراوانی دیدند.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با خبر شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان گفته است: حتما باید در زمینه انتقال آنفلوآنزای پرندگان نگران باشیم، چرا که در سال 2014 -2015 صنعت طیور آمریکا بابت بیماری آنفلوانزا 2.3 میلیارد دلار خسارت دید و اگر برای هر کشور دیگری چنین شرایطی پیش بیاید، از نظر اقتصادی و از منظر سلامت، دچار زیان های فراوانی خواهد شد.

«دکتر زین العابدین تهرانی» با تاکید بر اینکه آنفلوانزای پرندگان قابل انتقال به انسان است، تصریح کرد : آنفلوانزای پرندگان علیرغم اینکه شیوع آن به شدت شیوع آنفلونزای انسانی در بین انسان ها نیست و خیلی سخت از پرنده به انسان منتقل می شود، اما اگر منتقل شود درصد تلفات و کشندگی آن بالا است و به همین دلیل، مجامع بین المللی روی این قضیه خیلی تاکید دارند.
 
 
نظر شما
ادامه