کد خبر: ۳۲۵۹۷
 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: نخستین همایش ملی با عنوان «جهان واحد در سلامت» بهار سال آینده در شهرستان خمین برگزار می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمدرضا صفری» روز سه شنبه در دیدار با فرماندار خمین افزود: با توجه به پیشینه و پتانسیل استان مرکزی در تولید و صادرات مواد خام دامی این همایش در استان مرکزی و در شهرستان خمین برگزار می شود.

وی بیان کرد: حوزه دامپزشکی فقط به حیوانات مرتبط نیست؛ برخلاف باور عموم، دامپزشکی متشکل از مثلث انسان، حیوان و محیط زیست است.

وی بیان کرد: در دنیا از سال ها قبل مولفه ای با عنوان «جهان واحد، سلامت واحد» (one world – one health) مطرح است.

وی ادامه داد: این مولفه، لزوم همکاری بیشتر دامپزشکان، پزشکان، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست در تأمین سلامت جامعه را می طلبد و این همایش نیز با همکاری همه دستگاه های مرتبط با سلامت انسان برگزار می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور بیان کرد: این موضوع توسط نظام دامپزشکی به صورت جدی با رئیس جمهوری، وزرای مرتبط و رئیس مجلس پیگیری شده تا برای نهادینه کردن آن برنامه ریزی شود.

صفری بیان کرد: یکی از این راهبردها برای نهادینه کردن مولفه با استاندار مرکزی انجام شد؛ کمیته هایی با محوریت خمین تشکیل می شود تا برای برگزاری این همایش ملی برنامه ریزی منسجم شود.

صفری در بخش دیگری از سخنان گفت: در چند روز آینده صدور پروانه های دامی الکترونیکی آغاز می شود.

وی افزود: با الکترونیکی شدن صدور پروانه های بهره برداری، در هر نقطه ای از کشور که پروانه ای صادر شود، در همان لحظه پروانه توسط نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی مونیتورینگ و نظارت می شود.

وی بیان کرد: با اجرای این فرایند، متقاضی پروانه می تواند از هر کجا پیگیر مراحل و روند اجرایی درخواستش باشد و این امر به سرعت و نظارت می انجامد.

وی اضافه کرد: واگذاری صدور پروانه‌ دامی به نظام دامپزشکی از سال گذشته آغاز شده و به استناد ماده 2 افزایش بهره وری صدور پروانه کلینیک‌های دامپزشکی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه دامپزشکی نیز به این نظام سپرده ‌شد.

فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: این شهرستان ظرفیت برگزاری همایش های ملی را دارد و بسترهای لازم برای برگزاری این همایش فراهم می شود.

«سید مهدی ساداتی» افزود: برگزاری چنین همایشی تاثیر به سزایی در ارتقاء چرخه سلامت جامعه دارد.

وی بیان کرد: در سلامت انسان یک دستگاه دخیل نیست و تمامی بخش ها باید تلاش کنند تا از بروز خسارت های احتمالی مالی و جانی پیشگیری شود.

وی ادامه داد: دامپزشکی نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقاء سلامت جامعه دارد و با فقدان دامپزشکی، بدون شک بخشی از سلامت جامعه به خطر می افتاد.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان خمین برای شرکت در افتتاح نمایشگاه صنایع غذایی به استان مرکزی سفر کرده است.

33 هزار نفر عضو سازمان نظام دامپزشکی هستند.

 
نظر شما
ادامه