کد خبر: ۳۲۶۵۱
 

تحقیقات نشان می دهد که کودکان اگر علاقمند هستند که در آینده خوش اندام باشند، باید حداقل تا ۶ سالگی از شیر پرچرب استفاده کنند.

به گزارش ایانا از فود کلینیک، در سال های اخیر، آژانس استاندارد مواد غذایی  (FSA) پیشنهاد داده است که کودکان پس از سن ۲ سالگی برای جلوگیری از چاقی در آینده به شیر نیم چرب روی بیاورند. اما تحقیقات روی بیش از ۲۷۰۰ کودک نشان داده است، آن هایی که شیر پرچرب مصرف می کردند، شاخص توده بدنی  (BMI) پایین تری نسبت به افرادی که از شیر نیم چرب استفاده کرده اند دارند. همچنین کودکانی که در کانادا مورد مطالعه قرار گرفتند، درصد ویتامین  D بالاتری هم داشتند که باعث استحکام استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.در بریتانیا هم برای چندین دهه کودکان به مصرف شیر پرچرب برای ساختن جامعه سالم تشویق می شدند .

در سال ۲۰۰۹ آژانس استاندارد مواد غذایی FSA اعلام کرد: «کودکانی که از شیر پرچرب استفاده کنند، در آینده با خطر انسداد عروق روبرو می شوند.» به همین دلیل خانواده ها از دو سالگی به بعد، کودکان را با شیر نیم چرب تغذیه می کردند .

اما تحقیقات جدید نشان داده است، کودکانی که از شیر پرچرب استفاده می کنند، در طول روز کمتر گرسنه می شوند و به همین سبب به غذاهای پرکالری کمتر علاقه نشان می دهند. پژوهش های کانادایی ها که در نشریه آمریکایی "تغذیه بالینی" منتشر شده است نشان می دهد، کودکانی که از شیرپرچرب استفاده می کنند، امتیاز توده بدنی آنها  0.72  واحد از کودکانی که شیر ۱ تا ۲ درصد چربی استفاده می کنند کمتر است.

مطالعات نشان داده است که مصرف یک لیوان شیر پرچرب در روز، سطح قابل ملاحظه ای از ویتامین  D را نسبت به خوردن سه لیوان شیر کم چرب در روز افزایش می دهد، زیرا این ویتامین محلول در چربی است و در آب کمتر حل می شود .

 
 
نظر شما
ادامه