کد خبر: ۳۲۶۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور از تقویت همکاری سازمان‌های ذیربط جهت کاهش بیماری‌های دام و انسان خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر مسعود هاشم زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر در سطح جهانی مقابله با بیماری ها و یا مهار آن توسط سازمان بهداشت جهانی و بهداشت دام همکاری های لازم در حال انجام است.

وی ادامه داد: با تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌ کل دامپزشکی می‌توان برای کاهش موارد ابتلای انسان به بیماری‌های مشترک اقدامات موثرتری انجام داد.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: سلامت جامعه در گرو مصرف فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی است که کارشناسان دامپزشکی برای این مهم اقدامات لازم را در خصوص پیشگیری و کنترل از شیوع بیماری‌های مشترک انجام می‌دهند.

هاشم زاده با بیان اهمیت همکاری‌های فی‌مابین دو دستگاه اجرایی در حفظ سلامت مردم، بر افزایش آگاهی عمومی مردم از طریق صدا و سیما و رسانه‌های محلی تاکید کرد.

وی گفت: مهمترین بیماری های مشترک میان انسان و دام که در کشور ما دیده می شود، می توان به سل، تب مالت، هاری، سیاه زخم و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد. از طرفی دیگر به دلایل مختلف، خطر ورود بیماری های دیگر مانند جنون گاوی، تب دره ریفت، آنفلوآنزای پرندگان و غیره را نباید نادیده گرفت.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: مهم‌ترین وظایف دامپزشکی، تأمین بهداشت دام، بررسی بیماری‌های دامی، کمک به ارتقای سطح بهداشت عمومی، همکاری با وزارت بهداشت، نظارت بر ساخت، ورود و فروش انواع دارو و واکسن، همکاری در امر آموزش و ترویج بهداشت دام و تقویت و توسعه بخش خصوصی دامپزشکی است.

هاشم زاده ادامه داد: با توجه به همزیستی انسان و حیوان به ویژه در مناطق روستایی، آموزش و ترویج فرهنگ دامپزشکی و مراقبت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی هماهنگی بین بخشی با دستگاه‌های بهداشتی و درمانی، کشاورزی و دامپروری را مهم عنوان کرد و یادآور شد: یکی از بحث های مهم، ایجاد سیستم مراقبت یکپارچه است تا بتوانیم با همکاری میان سازمان دامپزشکی و دستگاه های ذیربط به تعامل و همکاری های نزدیک سازمانی برسیم.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
نقش بچه های جهادی رو که بدون برنامه ریزی درست جلو رفتند رو باید در نظر بگیرید، این حرکت افراد رو بتونید مدیریت بکنید ناخداگاه در هزینه های میلیادریتون کم میشه، فقط باید سپاه و وزارت بهداشت برای کمک به این بچه ها و سازماندهی اصولیشون سر کیسه رو شل کنند.
نظر شما
ادامه