کد خبر: ۳۲۶۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اقدامات صورت پذیرفته درخصوص گزارش هاي مربوط به سرقت علمی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به دنبال نشر گزارش مربوط به سرقت علمی (انتحال) از سوی مجله نیچر و به منظور رسیدگی به موضوع و برخورد با متخلفان در حوزه کارکردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین برخورد با تخلفات علمی، به منظور جلوگیری از تکرار این جرائم، اقدامات زیر در این وزارتخانه از مدت ها قبل آغازشده و توجه به اين موضوع با جديت ادامه دارد:

1ـ مقرر شد يك كميته حقيقت ياب به مسئوليت معاونت محترم پژوهش و فناوری تشكيل شود و با پیگیری مجدانه در این زمینه، موضوع را به طور دقیق و مستند و کارشناسانه مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه را اعلام كند.

2ـ مقرر شد به رؤسای دانشگاه ها ابلاغ شود کمیته ای را جهت رسیدگی به این امور تشکیل داده و ضمن پیگیری موضوع، نتیجه رسماً اعلام شود.

3ـ راهکارهایی برای جلوگیری از تکرار این نوع تخلف تعریف و از طریق کنترل مقالات علمی و پایان نامه ها و با استفاده از نرم افزار همانند جو، ثبت پایان نامه ها و… از هرگونه سواستفاده جلوگیری و ممانعت به عمل آيد.

4ـ همچنين در قالب آئین نامه و دستورالعمل های مختلف، عنایت ویژه به کیفیت امور تحقیقاتی، مکانیسم و ارتقای اعضای هیئت علمی صورت گرفته است.

5ـ مرجعیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کارشناسی دقیق "اصالت" مقالات علمی در این امر مورد تاکید است.

6ـ آیین نامه و شیوه نامه های برخورد با تخلفات علمی استادان و دانشجویان به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ارسال شده است.

7ـ لازم به ذکر است که معاونت محترم حقوقی و امور مجلس وزارت متبوع، لایحه ای را در مورد سرقت ادبی و تقلب علمی تسوید و تنظیم نموده و پس از طی تشریفات قانونی، مراتب را با قید فوریت به مجلس شورای اسلامی جهت بررسی و تصویب تقدیم نموده است.
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
ظاهرا خبری از اصلاح منطقی شیوه نامه تبدیل وضعیت و ارتقا نیست.
فقط تهدید و تهدید
حالا هی ماده فرهنگی بیفزایید اجبار به کارآفرینی و مقاله و غیره

بالاخره این بیچاره های هیات علمی آموزشگرن؟ پژوهشگرن؟ کارآفرینن؟؟
دقت کتید پیشرفت در صنایعی چون هسته ای و موشکی از طریق مقاله بافی و این مکانیسم رسمی آزمایشی و رسمی نیمه آزمایشی و رسمی کمی قطعی و رسمی ..... بدست نیامده

بزرگواران! بستر نادرست منجر به تخلف شده است.
لطفا بفهمید

آخر کار میشه یا مقاله بافی یا مقالات بی فایده یا مقالاتی برای غربی ها که با اینکارشون ما را مجبور کنن داده صحیح بهشون بدیم تا با پول و انرژی ایرانی ها تولیدات داشته باشن و درآمدزا باشن
يك آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
1
0
وقتي اسم رئيس دانشگاه ........... توي خود مقالات هست انتظار داريد گروه حقيقت ياب اون دانشگاه چي گزارش كنن؟! تمام دنيا وقتي همچين اتفاقي ميافته افراد دست اندر كار و هم جريمه مي كنن تا درس عبرت بشن براي بقيه ولي ظاهرا نويسنده ها قصر در رفتن؟! در ضمن خيلي از اسامي موجود در مقالات مربوط به دانشجوياني هستش كه هنوز وارد كلينيك نشدن ولي تا دلتون بخواد مقاله دارن!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
1
0
يك نفر هم از دانشكده دامپزشكي دانشگاه رازي هست كه موضوع مقاله هيچ ربطي به تخصص ايشان ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
تو همون دامپزشکی رازی باید خوب بررسی کنن چرا که عده ای میگن کارهاشون در ساوه و گاوداری های اطراف تهران انجام شده که اصلا صحت نداره
نظر شما
ادامه