کد خبر: ۳۲۶۷۲
 
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: روزانه با وانت‌های عرضه ماهی برخورد می‌کنیم، اما 70 درصد کار به نخریدن خود مردم بستگی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مهدی ظفری‌پور» با اشاره به وانت‌های سیاری که در نقاط مختلف شهر کرمانشاه ماهی عرضه می‌کنند، اظهار کرد: برخورد با این خودروها بصورت روزانه انجام می‌شود و چون سلامت آبزیانی که در این خودروها عرضه می‌شود مورد تایید نیست، همه محصولات آنها معدوم می‌شود.

وی ادامه داد: این برخورد با همکاری دستگاه‌های دیگر مانند مرکز بهداشت، شهرداری و ... صورت می‌گیرد.

این مسئول گفت: عمده محل حضور این وانت‌ها نیز "پل چقامیرزا" در محدوده بلوار زن و همچنین بعد از "پل جعفرآباد" است، البته در سایر نقاط شهر نیز پراکنده هستند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه این خودروها ماهی را از مزارع پرورش ماهی خوزستان و یا قصرشیرین می‌آورند، تاکید کرد: اگرچه در مبدا و بارگیری سلامت این آبزیان تایید می‌شود، اما در سایر مراحل حمل و نقل و عرضه هیچ نظارتی از سوی دامپزشکی صورت نمی‌گیرد.

وی یادآوری کرد: این خودروها شرایط مناسب برای حمل ماهی و حتی انجماد آن را ندارند و چون ماهی هم پروتئینی با سرعت فساد بالا است، احتمال آلودگی و فاسد شدن آن در شرایط غیراستاندارد وجود دارد.

ظفری‌پور بیان کرد: حمل و نقل و عرضه آبزیان به این شیوه، شرایط و مجوز لازم را ندارد و غیربهداشتی است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه استفاده از این ماهی‌ها را عامل انتقال بسیاری از میکروب‌ها دانست و افزود: در مراکزی که ماهی مجاز عرضه می‌شود، کارشناسان دامپزشکی و مرکز بهداشت مرتب حضور پیدا می‌کنند و نمونه‌گیری انجام می‌دهند، ولی امکان چنین نظارتی بر خودروهای سیار وجود ندارد.

به گفته این مسئول، مهمترین نقش در این بین بر عهده خود مردم است که از خرید چنین محصولاتی خودداری کنند تا دیگر بازار فروشی برای آنها وجود نداشته باشد.

وی معتقد است، 30 درصد مقابله با این معضل برخورد با عرضه‌کنندگان از سوی دستگاه‌ها است و 70 درصد مابقی کار به همکاری خود مردم بستگی دارد.
 
 
نظر شما
ادامه