کد خبر: ۳۲۶۷۷
 

 «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر خالد خداویردی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی به همراه «دکتر کامیار داهیم» مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و «مهندس کریم زاده» رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی دیگر از همراهان در نشست فرمانداری خوی شرکت نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور وظایف این سازمان را متنوع و متعدد دانست و افزود: وظایف سازمان دامپزشکی کشور متنوع، متعدد، حساس و حاکمیتی می باشد و با توجه به اینکه کشور در منطقه پرخطر بیماری ها و در معرض هجوم عوامل بیماری زای دامی قرار گرفته است، وظایف ما سنگین شده است.

دکتر خلج از صدور بیش از 33 هزار مجوز بهداشتی واردات و صادرات و ترانزیت خبر داد و افزود: در 7 ماه گذشته 12 هزار مجوز بهداشتی برای صادرات 66 نوع کالا در کشور صادر شده است که در راستای افزایش صادرات و نشاط بخشی و پویایی به واحدهای تولیدی می باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به وجود سه گمرک با کشور ترکیه در استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: با توجه به تفاهم نامه بهداشت دام و دامپزشکی با کشور ترکیه، تبادل کالا باید در یک بستر ایمن و بهداشتی انجام پذیرد و در این راستا گمرک رازی در شهرستان خوی بعنوان یکی از این سه گمرک برای تبادل کالایی و تسهیل واردات و صادرات باید تجهیز شود.

دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به وضعیت کشتارگاه های صنعتی کشور اظهار داشت: طبق مصوبه مشترک وزارت کشور و سازمان دامپزشکی کشور، مکان یابی مناسب برای احداث کشتارگاه ها به موازات جلوگیری از کشتار غیر مجاز و بستن کشتارگاه های سنتی باید انجام گیرد.

«دکتر سیوانی» فرماندار خوی در این جلسه ضمن خوش آمدگویی به دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بر شمردن ظرفیت ها و مزیت های شهرستان خوی اظهار داشت: شهرستان خوی با جمعیت بیش از 400 هزار نفر جزو 21 شهر بزرگ کشور بوده و اولین تولید کننده عسل در کشور می باشد و وجود یک آزمایشگاه مجهز عسل ضروری به نظر می رسد.

دکتر سیوانی فرماندار خوی یکی دیگر از تمایزات شهرستان خوی را وجود مرز رازی دانست و افزود: با وجود داشتن مرز رازی، تأسیس قرنطینه ی دامی در مرز رازی لازم و ضروری می باشد.

بازبینی و نوسازی کشتارگاه طیور، نگرانی از تولید مرغ، وجود تب برفکی و هزینه ی واکسیناسیون دام سنگین از دیگر موضوعاتی بود که دکتر سیوانی فرماندار خوی در این جلسه بر لزوم حل این مشکلات تاکید نمود.

«دکتر داهیم» مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به ظرفیت های حوزه دامپزشکی شهرستان خوی اظهار داشت: ظرفیت های شهرستان خوی درحوزه دامپزشکی خوب و مناسب می باشد و در بخش خصوصی 53 نفر در 31 واحد اعم از آزمایشگاه های تخصصی، بیمارستان تخصصی طیور، مطب، داروخانه دامپزشکی و مراکز مایه کوبی در شهرستان خوی فعالیت می کنند و با توجه به پتانسیل های شهرستان، وجود آزمایشگاه های تخصصی عسل و طیور ضروری می باشد.

 
 
نظر شما
ادامه