کد خبر: ۳۲۶۷۸
 

جلسه ای با حضور استاندار البرز و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در محل استانداری برگزار شد و بر لزوم همکاری دستگاههای ذیربط در مواقع بروز بیماری فوق حاد آنفلوآنزای پرندگان تاکید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، وفق گزارشات رسیده از استان تهران تعداد دو واحد مرغداری درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شده اند و بدلیل همجواری با استان البرز، دامپزشکی استان نیز با تشکیل جلسات متعدد و پیش بینی تمهیدات لازم آماده مقابله و پیشگیری از وقوع این بیماری شده است. بر همین اساس با دستور استاندار البرز جلسه ستاد آنفلوآنزا در محل استانداری تشکیل و تمامی دستگاههای مرتبط با موضوع و فرمانداران در این جلسه حاضر و نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

 «دکتر علی اصغر شریفی» مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تشکر از استاندار در تشکیل این جلسه و اهمیت موضوع بیماری گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در کانون های بیماری استان تهران شیوع پیدا کرده است بر اساس نتایج آزمایشگاهی از سروتیپ H5N8 بوده که در هشت کشور اروپا و آسیا گزارش گردیده است.

وی ادامه داد: دامپزشکی استان همگام با استانداری و سایر دستگاههای ذیربط آمادگی کامل در خصوص کنترل و مراقبتهای لازم از بروز بیماری را داشته و تمهیدات لازم در خصوص بودجه مناسب برآورد گردد.

دکتر شریفی همچنین از نظارتهای کامل و دقیق بر فرآورده های خام دامی همچون سابق خبر داده و افزود شهروندان محترم بدون هیچ دغدغه خاطر می توانند محصولات و فرآورده های خام دامی را که تحت نظارتهای دامپزشکی تولید و دارای لیبل و تاریخ تولید می باشد مصرف نمایند.

«مهندس طهایی» استاندار البرز نیز در این جلسه ضمن تاکید بر حفظ سلامت آحاد جامعه بر لزوم پیشگیری از این بیماری در مرغداریهای استان تاکید و افزود: بایستی تمام دستگاههای مرتبط با آمادگی کامل تا رفع کامل خطر هوشیارانه عمل نموده و اداره کل دامپزشکی استان به عنوان سخنگوی ستاد آنفلوآنزا و پیشرو در مبارزه علیه این بیماری اقدامات لازم را اعمال نماید.

طهائی ادامه داد: آموزش بهداشتی فعالان عرصه دامپزشکی بمنظور توسعه بهداشت و سلامت جامعه امری ضروری است چرا که می تواند دامداران و مصرف کنندگان را از خسارات ها مصون دارد .

وی افزود: شهروندان نیز با رعایت توصیه های بهداشتی در مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ از ابتلا به این بیماری ویروسی پیشگیری کنند .

استاندار البرز همچنین از اختصاص بودجه مناسب برای بیمه های تکمیلی و پیشگیری از این بیماری خبر داده و گفت: پیشگیری همواره بهتر از درمان است و در صورت مراقبتهای لازم از بروز خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری خواهد شد.

 
نظر شما
ادامه