کد خبر: ۳۲۶۷۹
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بانه از اجرای طرح ملی واکسیاسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در بیش از 100 روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آرباباخبر، «دکتر بختیار محبوبی» با اعلام این خبر گفت: اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با همکاری بسیج سازندگی و شبکه دامپزشکی بانه در بیش از 100 روستای این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح به مدت یک روز در روستاهای شهرستان بانه اجرا خواهد شد افزود: در نشستی که امروز به منظور هماهنگی برای اجرای طرح مذکور با حضور ادارات مرتبط با واکسیناسیون طیور بومی در محل فرمانداری بانه برگزار شد، با اتفاق نظر حاضرین در این نشست تصمیم گرفته شد که طرح مذکور در روز هفتم آذر ماه سالجاری اجرا شود.

مدیر شبکه دامپزشکی بانه خاطرنشان کرد، طرح واکسیاسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، طرحی است که در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین تقویت اقتصاد خانوارهای روستایی این شهرستان اجرا خواهد شد.

دکتر محبوبی با بیان اینکه متولی اصلی این طرح بسیج سازندگی سپاه بانه می باشد گفت: شبکه دامپزشکی بانه نیز علی رغم اینکه با استفاده از تمام ظرفیت های انسانی خود در بحث آموزش و مباحث فنی لازم در این خصوص با بسیج سازندگی این شهرستان همکاری خواهد داشت از طرفی دیگر، واکسن و وسایل مورد نیاز برای اجرای این طرح را هم در اختیار این نهاد قرار می دهد.

وی تصریح کرد: این اقدام بصورت غیر مستقیم به واکسینه شدن مرغداری های صنعتی نیز کمک می کند چرا که با شیوع ویروس این بیماری در بین طیور بومی، اثرات و پیامدهای آن گریبان گیر مرغداری های صنعتی نیر خواهد شد که اجرای طرح مذکور به مصون ماندن مرغداری های صنعتی نیز کمک می کند.

مدیر شبکه دامپزشکی بانه خاطر نشان کرد: بسیجیان شرکت کننده در این طرح، آموزش های لازم در ارتباط با واکسیناسیون طیور را در دو جلسه فرا خواهند گرفت تا در روز انجام واکسناسیون، واکسن های آماده شده را که به صورت آشامیدنی و مخلوط با آب است، متناسب با تعداد طیور روستاییان در اختیار آنان قرار دهند.

 
 
نظر شما
ادامه