کد خبر: ۳۲۶۸۷
 

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: وزیر علوم نامه ای به دانشگاه ها ارسال کرده و در این نامه تاکید شده است تا با متخلفان علمی که اخیرا اسامی آنها اعلام شده قاطعانه برخورد شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر وحید احمدی» گفت: اسامی چند نفر از محققان در حوزه دامپزشکی در لیست متخلفان علمی قرار دارد که نامه های جداگانه ای از طرف وزیر علوم و معاونت پژوهشی این وزارتخانه برای بررسی و برخورد با این افراد به دانشگاه ها ارسال شده است.

وی افزود: اسامی افراد متخلف به دانشگاه ها ارائه شده و معاونان پژوهشی وظیفه دارند به سرعت موضوع را رسیدگی کرده و نتایج را به وزارت علوم اعلام کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: معاونان پژوهشی موظف هستند تا میزان تخلفات را تعیین کنند و پس از این مرحله موضوع در کمیسیون هیات های انتظامی و کمیسیون های تخلفات رای برای این افراد صادر شود.

احمدی تاکید کرد: رای صادره برای افراد متخلف متناسب با میزان تخلف آنها صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: برخورد با متخلفان علمی ابلاغیه فوری وزارت علوم است و پیگیر موضوع هستیم تا با متخلفان برخورد شود.

به گزارش مهر، چندی پیش تعدادی از نشریات وابسته به نیچر ۵۸ مقاله دانشمندان ایرانی را بخاطر دستکاری توسط نویسندگان رد کرد.

بر اساس مقاله ای که در سایت هفته نامه علمی nature، به چاپ رسیده، در ۵۸ مقاله که توسط ۲۸۲ پژوهشگر ایرانی نوشته شده، نشانه‌هایی دال بر وجود دستکاری در روندهای ارزیابی علمی و انتشار آنها یافت شده است.

 
 
نظر شما
ادامه