کد خبر: ۳۲۶۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: مرزها عامل اصلی ورود انواع بیماری های انسانی و حیوانی به کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش دامپزشکی منطقه آزاد ماکو با اشاره به این که، مرزها عامل اصلی ورود انواع بیماری های انسانی و حیوانی می باشد گفت: پارسال در کشور از جهت کمبود اعتبارات واکسیناسیون نزدیک به متوقف شدن بود و در کنار آن بعضی عوامل از جمله کم کاری های قرنطینه های مرزی برای ضد عفونی کردن ماشین ها سبب افزایش و شیوع انواع بیماری ها گردیده بود.

وی اضافه کرد: هدف سازمان دامپزشکی ایجاد آرامش خاطر، برای مصرف کننده ها است که این مستلزم دقت مسئولان به شرایط پرورش دام و طیور، از جهت سالم بودن خوراک و مکان است تا غذایی سالم داشته باشیم.

خلج با اشاره به داکت های شستشو و ضد عفونی در مرز بازرگان گفت: مزر بازرگان بزرگترین مرزی است که با این ظرفیت واردات و صادرات و پتانسیل که از هر جای دنیا وارد مرزهای کشور میشوند و باید دقت بیشتری در کنترل و ضد عفونی ماشین ها داشت چرا که بیماری ها اکثرا از طریق ماشین های وارداتی شیوع پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه 66 نوع محصول گوشتی و دامی از آذربایجان غربی به کشورهای جهان صادر میگردد افزود: کم کم تمامی تولیدکننده های دامی ما به تولید مرغ سایزی، رو آورده اند چون هم به صرفه میباشد و هم از جهت منافع ملی مقرون به صرفه است.

به گزارش ایسنا در این نشست مسئولین شبکه های دامپزشکی شهرستان های مجاور از جمله شوط، پلدشت و ماکو به بیان مشکلات دامی پرداختند که از جمله درخواست های آنان کمبود ماشین و فرسوده شدن آنها، وضعیت نابسامان ساختمان های دامپزشکی در منطقه و درخواست بودجه برای ترمیم و بازسازی آن بود.
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
1
واقعا اين فرمايشات از رئيس سازمان بعيد بود ايرا ن با كشورهاي همسايه هزاران كيلومتر مرز مشترك و واقعا رها شده دارد به راحتي و به سادگي دام و طيور تردد ميكنند چطور ميشود فقط با كنترل پنجاه يا صد متر از مرز يا با ضدعفوني ماشينها اطمينان حاصل كرد كه بيماري وارد كشور نخواهد شد مرزهاي هوايي كه جاي خود دارد بنابراين اقاي دكتر خلج با اين فرمايشات فقط سازمان دامپزشكي كه مسوول قرنطينه هاست در مبادي ورودي زير سوال خواهد بود و با همين اظهارات فردا قوه قضاييه و دستگاههاي نظارتي ميتوانند سازمان را محكوم كرده و به جهار ميخ بكشند كما اينكه محكوميت سازمان مسبوق به سابقه است هنوز غائله گوشتهاي آلوده فراموش نشده است همه ديديد كه با چه استدلالي قاضي محترم زحمتكشان دامپزشكي را زير سوال بردند جناب خلج يا افكار خود را .......... دهيد يا مشاوراني كه اينگونه مشاوره ميدهند را فكري به حالشان بكنيد
اين داكتهاي ضدعفوني والله بالله تالله فقط عوامفريبي و كلاه برداري است چطور ميشود هزاران هزار كيلومتر مرز را كه هيچ كنترل و نظارتي اصلا نميشود كرد خلاصه كرد در كارواش چند تا كاميون
....................... خودمان هم ديگه باورمان شده
اگر قرنطينه ها كم كار هستند ...............................
خوب بود توضيح دهيد چرا كم كار هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
2
هر طور حساب میکنم ، 66 نوع محصول صادراتی از آذربایجان غربی را تشخیص نمیدم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
........... خودش تمام داکتهای ضد عفونی تعطیل کرده حالا اینم نتیجش.
نظر شما
ادامه