کد خبر: ۳۲۶۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

رییس سازمان دامپزشکی کشور و هیات همراه از از منطقه آزاد تجاری ماکو و قرنطینه مرزی بازدید نموده و جلساتی با مسئولین مربوطه برگزار نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی، «دکتر مهدی خلج» و هیات همراه در سفر به آذربایجان غربی، صبح روز سه شنبه از منطقه آزاد تجاری ماکو و قرنطینه مرزی بازرگان واقع در مرز ترکیه بازدید نمودند.

در این سفر که «دکتر خداویردی» معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان دامپزشکی، کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و «دکتر کامیار داهیم» مدیر کل دامپزشکی استان نیز وی را همراهی می کردند، نشست هایی با مدیران منطقه آزاد تجاری ماکو و فرماندار ماکو و فعالان عرصه دامپزشکی منطقه برگزار شد.

دکتر خلج در این جلسات گفت: تولید محصول سالم از مزرعه تا عرضه از اولویت های اساسی دامپزشکی در تولید محصولات دامی است و نگاه سازمان دامپزشکی، نگاهی بهداشت گرا و سلامت گرا برای تولیدات دامی می باشد.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی مرجع صلاحیت دار ملی و بین المللی به عنوان مرجع صادرات فرآورده های خام دامی و سایر محموله های مرتبط با این حوزه است. همچنین تایید سلامت محصولات دامی ورودی به کشور از وظایف این سازمان بوده و هدف سازمان دامپزشکی ایجاد آرامش خاطر، برای مصرف کنندگان می باشد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی، از مهمترین برنامه های سازمان دامپزشکی بوده که فقر زدایی در منطقه، از مولفه ای اصلی آن می باشد و با توجه به ظرفیت دامی منطقه، همکاری صمیمانه سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان دامپزشکی را طلبیده و این سازمان ها می توانند با تعریف تیم مشترک، برای اجرای اقتصاد مقاومتی و تحول اقتصادی الگوهایی ارائه دهند.

دکتر خلج افزود: به لحاظ وجود عوامل متعدد بیماری و 145 هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه های دامی کشور (دام، طیور و آبزیان)، لایه های وظیفه سازمان دامپزشکی بسیار وسیع و گسترده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاههای اجرایی با شبکه های دامپزشکی برای پیشگیری، کنترل و درمان بیماریهای حوزه دامپروری و آبزیان گفت: شبکه های دامپزشکی به لحاظ کمبود نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات به تنهایی نمی تواند در اجرای وظایف خود موفق باشد و لازم است تا همه دستگاه های اجرایی این شبکه را در راستای اجرای سیاست های سازمانی یاری رسانند.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان منطقه آزاد ماکو هم در این جلسه با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در جامعه و فراهم ساختن غذای مناسب گفت: در حال حاضر در منطقه آزاد ماکو ۶۴۸ هزار راس واحد دامی سبک و سنگین وجود داشته و هر سال ۶۳ هزار سال تن گوشت قرمز در این منطقه تولید می شود.

فرماندار ماکو با اشاره به اسقرار گمرک بازرگان بعنوان بزرگترین مرز زمینی کشور در این شهرستان گفت: تردد سالانه بیش از 500 هزار خودرو سبک و سنگین از مرز بازرگان و همچنین وجود دو تالاب چشمه ثریا و آغگل در نقطه صفر مرزی، شرایط را برای انتقال انواع بیماری ها به داخل کشور فراهم آورده است که باید مسئولین امر در این رابطه تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

در ادامه این سفر، رییس سازمان دامپزشکی و هیات همراه از قرنطینه مرزی بازرگان دیدن نمودند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
2
0
تقدیر از ریاست محترم سازمان داریم جهت انتصاب یک مدیر زن به سمت ریاست شبکه دامپزشکی منطقه آزاد ماکو .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
حالا میشه علت تقدیرتان را بنویسید؟ مگه تغییری ایجاد شده؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
0
متاسفانه رياست محترم سازمان بدون ملاقات با كارمندان استان فقط به ماكو رفتند در حاليكه مشكلات دامداران و مراكز مايه كوبي با دامپزشكي فراوان است چند نرخي بودن واكسن وتال كه رقابت ناسالم بخش دولتي با خصوصي را سبب شده است بي برنامه گي مبارزه با بيماريهاي دامي ،عدم دخالت كارشناسان مجرب در تصميم گيريها انتصاب روساي كم تجربه ،كشتار غير مجاز دام و ،،،،،
نظر شما
ادامه