کد خبر: ۳۲۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرعامل اتحادیه دامداران، مشکلات نحوه خرید حمایتی شیرخام را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران امروز با اعلام این خبر گفت: متأسفانه نحوه اجرای طرح خرید حمایتی شیرخام از دامداران به گونه‌ای رقم می‌خورد که باکیفیت‌ترین محصول به شیرخشکی تبدیل می‌شود که قرار است به کشورهای خارجی صادر شود.

«علیرضا عزیزاللهی» با اشاره به اینکه روزانه حدود ۹۰۰ تن شیرخام در راستای این طرح از دامداران جذب می‌شود، افزود: به‌دلیل سیاستی که در طرح وجود دارد و ممانعت از ورود شیرخشک تولید شده به بازار داخلی، شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که این محصول سهم کشورهای خارجی می‌شود و مصرف‌کنندگان داخلی از ماده اولیه آن که کیفیت مطلوبی نیز دارد، محروم مانده‌اند.

وی بیان کرد: این در حالی است که اکنون شیری که در مدارس توزیع می‌شود، بی‌کیفیت‌ترین نوع محصول تلقی شده و سزاوار دانش‌آموزان کشور نیست.

به گفته عزیزاللهی، با این حال، وزارت آموزش و پرورش، از بهبود کیفیت شیر توزیعی مدارس ممانعت کرده و به هر علتی که باشد، تمایلی برای ارتقای کیفیت شیر ندارد. البته اتحادیه نیز به این وزارتخانه اعلام کرده که توانایی تأمین بهترین محصول را دارد، اما هنوز اقدامی از طرف مسئولان مربوطه انجام نگرفته است.

وی معتقد است: با این روش نمی‌توان نسل آینده را به افزایش مصرف شیر ترغیب کرد، چرا که وقتی دانش‌آموزان از همان دوران نوجوانی با محصولات این‌چنینی مواجه می‌شوند، چگونه باید از آنها انتظار داشت که در بزرگسالی، نسبت به این محصول مغذی، حسن نیت داشته باشند؟

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران تأکید کرد: بنابراین اگر می‌شد بین سازمان تعاون روستایی ایران و وزارت آموزش و پرورش، ارتباطی برای این منظور برقرار شود، قطعاً تأثیری مطلوب و در خور توجه در بهبود کیفیت شیر مدارس اتفاق می‌افتاد.

عزیزاللهی با بیان اینکه اجرای طرح خرید حمایتی شیرخام، یکی از طرح‌های مطلوب و لازم‌الاجرا است، اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت‌ماه، تاکنون به ارزش حدود ۱۲۰ میلیارد تومان شیرخام از دامداران در قالب این طرح تحویل گرفته‌اند که تنها ۶۵ تا ۷۰ درصد مبلغ آن از محل فروش خامه و شیرخشک تولیدی با دامداران تسویه شده و سازمان تعاون روستایی، چیزی حدود ۵۰ میلیارد تومان به تولیدکنندگان بدهکار است.

وی عنوان کرد: ادامه طرح، مستلزم تأمین مالی کافی و پرداخت به موقع دستمزد به دامداران است، اما متأسفانه تاکنون به‌دلیل مشکلاتی که در تأمین اعتبار از طرف دولت صورت گرفته، نارضایتی‌هایی را به همراه داشته که امید می‌رود با تدابیر لازم و مقتضی، این مشکل نیز حل شود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
0
منظور از شیر بی کیفیت چیست ؟ افزودنیهای غیر مجازی که توسط داالان برای کاهش بارمیکربی شیر به آن اضافه میکنند در نسل دانش آموزان و آینده سازان کشور بزودی تاثیرات بسیار نامطلوب و ناخوشایند خود را آشکار خواهد کرد و بهتر است هرچه زودتر تدبیری برای این معظل اندیشیده شود .
نظر شما
ادامه