کد خبر: ۳۲۷۰۵
 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای مقابله با متخلفان علمی هیئت های انتظامی تشکیل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر وحید احمدی» در گفتگوی تلفنی خبر 20 افزود: اسامی افراد متخلف به دانشگاه ها ارسال شده است و معاونان پژوهشی باید به سرعت موضوع را رسیدگی و گزارش کنند.

وی با بیان اینکه سال 93 نامه ای به دانشگاه ها برای بررسی تخلفات و ارزیابی توسط معاونان پژوهشی ابلاغ کردیم، گفت: معاونان پژوهشی دانشگاه ها مسول نظارت، ‌پیگیری و اقدام عملی برای جلوگیری از تکرار این اتفاق هستند.

احمدی با اشاره به اینکه دانشگاه ها ملزم به تشکیل کمیته اخلاق پژوهش شده اند، افزود: همچنین باید کارگاه های اخلاق پژوهشی برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی تشکیل شود.

وی ادامه داد: دانشگاه ها برای جلوگیری از کپی مجلات، مقاله ها و پایان نامه ها ملزم به استفاده از نرم افزار فارسی ایران داک که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری ارئه می شود هستند.

احمدی گفت: بسیاری از مقاله های متخلف از رشته های پزشکی و دامپزشکی دانشگاه های تهران و شهرستان ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق در کشورهای پیشرفته هم می افتد، افزود: با توجه به اینکه کشورمان در مسیر رشد علمی خوبی قرار گرفته است، ‌این اتفاق در کشورمان هم رخ می دهد.

احمدی با بیان اینکه قرار است این رسیدگی ها خارج از تشریفات قضایی و به سرعت انجام شود، گفت: باید به طور دقیق به پرونده ها و صحبت های متخلفان مبنی بر ندانستن برخی قوانین بررسی شود و حق کسی ضایع نشود.

 
 
نظر شما
ادامه