کد خبر: ۳۲۷۴۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
 

اتحادیه مرکزی دامداران ایران، برای واردات واکسن تب‌برفکی، منتظر صدور مجوز از سازمان دامپزشکی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرکزی دامداران ایران با اعلام این خبر گفت: هنوز سازمان دامپزشکی برای واردات واکسن تب‌برفکی، مجوزهای لازم را صادر نکرده است.

«حسین نعمتی» با اشاره به اینکه در صورت بروز هر اتفاق ناگواری در شیوع بیماری تب‌برفکی، سازمان دامپزشکی باید پاسخگو باشد، افزود: دو هفته است که اتحادیه مرکزی دامداران ایران برای واردات این محصول از ترکیه اقدام کرده، اما سازمان دامپزشکی برای این منظور موافقت نمی‌کند.

به گفته وی، دلیل سازمان دامپزشکی بر این اصل استوار است که هنوز 2.5 میلیون دز از پنج میلیون دز واکسن هندی سال گذشته توسط شرکت نهاده‌های دامی جاهد، در بازار موجود بوده و تا زمانی که این مقدار به پایان نرسد، اجازه واردات نخواهیم داد.

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرکزی دامداران ایران بیان کرد: این در حالی است که دامداران از واکسن‌های هندی استقبال نکرده و شنیده‌ها نشان می‌دهد که حتی دامپزشکان و صاحبان واحدهای صنعتی، پس از دو بار استفاده، از بی‌تاثیری آن گلایه داشته‌اند.

نعمتی ادامه داد: حتی سازمان دامپزشکی، به اتحادیه دامداران پیشنهاد فروش واکسن هندی را داد، اما اتحادیه زیر بار آن نرفت.

وی تأکید کرد: هرچند واردات و توزیع واکسن تب‌برفکی از کشور ترکیه، زحمات زیادی به دوش اتحادیه خواهد گذاشت، اما این یکی از وظایف اتحادیه بوده و باید به فکر حل مشکلات اعضای خود باشد.

نعمتی در پایان اظهار داشت: اتحادیه آمادگی دارد تا واکسن تب‌برفکی را به هر مقدار که دامداران نیاز دارند، وارد کند.

 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
5
واکسن هندی مشکلی ندارد بلکه هدف دلالی و کسب سود از فروش واکسن ترکی توسط اتحادیه دامداران است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
2
دقیقا همین مسئله سود کلان واکسنهای ترکیه است.
یک دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
2
از واکسن هندی در دو فاز واکسیناسیون تب برفکی استفاده کردم.
مشکل خاصی در ارتباط با این واکسن مشاهده نشد. تا حالا که خوب جواب داده
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
1
"هرچند واردات و توزیع واکسن تب‌برفکی از کشور ترکیه، زحمات زیادی به دوش اتحادیه خواهد گذاشت، اما این یکی از وظایف اتحادیه بوده و باید به فکر حل مشکلات اعضای خود باشد"


الهی من بمیرم که این آقایان علی رغم میل باطنی و صرفا جهت حل مشکل می خواهند از ترکیه واکسن وارد کنند. الهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
ببینید چه سودی حاصل شده که علیرغم زحمات به اصطلاح زیاد بازهم میخان وارد کنن. با وام 4 دصرد واسکن وارد کردند و با سود حداقل 10-12 درصد فروختن
معلوم بازم میخان وارد کنن.
دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
2
0
واکسنهای خارجی به علت عدم تطابق با سویه های در جریان یا کارایی ندارند یا خیلی زود اثر خود را از دست میدهند. واکسن تب برفکی باید با استفاده از سویه های در جریان داخلی تولید شود پر واضح است که کیفیت در صدر اهمیت است. من نتایج واکسن داخلی سه سویه روغنی شرکت پسوک را دیدم که واقعا عالی بود 6pd50 با هفت ماه protection . اگر سازمان از شرکتهای داخلی حمایت کند بهترین واکسن را تولید میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
2
دوستان عزيز دوباره جريان سازي يك عده جماعت منفعت طلب شروع شده كه مي خواهند براي منافع كوتاه مدت خود صنعت ، منافع مردم ، معيشت مردم و اشتغال مردم را نشانه روند كه توضيح چند مورد ضروري است : 1- من از دامپزشكان درگير با موضوع تب برفكي در كشور هستم كه از نزديك درد مردم ، صنعت و رالو هاي اين سيستم را خوب مي دانم . 2- بر اساس مستندات علمي موجود قرابت سويه هاي داخل ويال هاي برند برليانت با سويه هاي بومي كشور و سويه هاي داخل ويال هاي برند وتال وبرند مريال و برند رازي بر اساس گزارشات آزمايشگاه پربررايت كه رفرانس بين المللي در اين زمينه هست تاييد شده و شكي در آن نيست و شايعه عدم تطبيق توسط دامپزشكاني كه به مطالعه توجهي ندارند و افراد عامي سود جو ايجاد شده است. 3- واكسن هاي روغني در دنيا همواره ميزان ايمني بيشتر و مدت ايمني بيشتري را ايجاد مي كنند پس واكسن روغني هندي نسبت به واكسن هاي آبي موجود موثر تر است . گزارشات دامداريها اين قضيه را ثابت مي كند . 4- همكاران دامپزشك به جاي ابراز نظر بر اساس شايعات و به جاي تبليغ برند تجاري بايد واكسيناسيون را براي دامداران و صاحبان صنعت تبليغ كنند نه برند هاي تجاري انواع واكسن را.5-علت ممانعت از واردات واكسن برند وتال عدم اقدام شركت وارد كننده و نماينده رسمي وتال در ايران براي ثبت واكسن بوده است كه در اين زمينه اتحاديه دامداران محلي از اعراب ندارد و قابل توجه دامداران عزيز اينكه تمام فشار و صحبت هاي آقايان براي كسب درآمد دلالي واكسن براي اتحاديه است به جاي تامين واكسن مورد نياز اعضاء .6- الان واكسن به ميزان نياز در كشور توليد شده و نيازي به واردات نيست كه آقايان ناله مي كنند كه بايد سازمان دامپزشكي پاسخ گو باشد بهتر است بر اساس آموزه هاي ديني حاسبوا قبل ان تحاسبوا باشيد شما واكسن نزنيد به بهانه ههاي مختلف بعد بگوييد كه سازمان دامپزشكي بايد پاسخ گو باشد شما اصلاً چه كاره ايد كه سازمان دامپزشكي را باز خواست مي كنيد ؟ اگر خيلي دلسوزيد با سازمان دامپزشكي براي كنترل بيماريها همكاري كنيد به جاي جو سازي و تعيين تكليف.7- شركتي كه وارد كننده است بايد مراحل قانوني كار را طي كند اينطور نيست كه بر اساس زد و بند و فشار اتحاديه هر بار كه بخواهيد واكسن وارد شود در صورت نياز به واردات واكسن سازمان اقدام مي كند كما اينكه عندالزوم انجام داد.8- كار را به جايي رسانده اند كه راجع به هر چيزي اظهار نظر مي كنند بايد بدانيد كه امور دامپزشكي تخصصي است و نبايد بخود اجازه اظهار نظر غير كارشناسي بدهيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
1
عجب این آقای نعمتی از دامدارهای گرفتار تب برفکی ........................؟ حالا به دهنش مزه کرده می خواهد دوباره وارد کنه؟ جالبه که اصلاً اتحادی کاره ای نبوده نه وارد کننده بوده نه نماینده شرکت خارجی فقط واکسن رو دستبه دست کرده از دامدار بیچاره پول گرفته تازه برای دامپزشکی هم تعیین تکلیف می کنه و خط و نشون می کشه !!! واقعا جای شرمساریه آقای رئیس هیئت مدیره اتحادیه فکر کنم به جای اینکه جو سازی کنی در کشور علیه دامپزشکی باید جوااب بدی که با هر دز ..................... چه کردی ؟ شما انتخاب شدی که به دامدارها خدمت کنی یا دکه زدید پول در بیارین؟اگر بابت این تبلیغ منفی شما راجع به واکسن هندی باعث عدم واکسیناسیون توسط دامدار بشه و با تب برفکی درگیر بشن اتحادیه باید پاسخگو باشه و خسارت بده همینطور شرکت نماینده و وارد کننده واکسن می تواند بر اساس این مصاحبه شما علیه اتحادیه اقامه دعوی کنه!! پس فقط مسئولین دولتی نیستند که باید حواسشون به حرف زدنشون باشه بخش خصوصی واصناف باید حواسشون به تخلفاتشون بیشتر باشه !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
1
0
واکسن های ترکیه ایمنی مورد قبولی نداره و سویه o که تلفات بالایی داره رو پوشش نمیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
مثل اينكه بعضي از اقايون كه از روي نيت ودلالي نظر گذاشتند خيلي دلشون به حال توليد كننده بيچاره سوخته متاسفانه در تمام واحدهاي توليدي شاهد هستيم بعضي از دامپزشكان دنبال دلالي و سواستفاده از توليد كننده ها هستند چه روي دارو چه روي واكسن حالا اتحاديه رو گردن اتحاديه ميندازند ديگه اين موضوع بر همگان اشكار هست
نظر شما
ادامه