کد خبر: ۳۲۷۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

در پی انتشار تصاویر اعدام یک الاغ در فضای مجازی، مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کشتن و پوست کندن سگ و الاغ جزو حیطه رسیدگی سازمان حفاظت محیط زیست نیست و این سازمان تنها متولی حیات وحش کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «علی تیموری» مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در مورد تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اعدام و پوست کندن الاغ اظهار کرد: طبق قانون ساختار و تشکیلات سازمان حفاظت محیط زیست، این سازمان متولی حیات وحش کشور است و تنها حیواناتی که در حیات وحش و آنهایی که منشاء طبیعی دارند و در باغ وحش‌ها نگهداری می‌شوند تحت حمایت و پوشش سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی افزود: گونه‌هایی مانند سگ، گربه و الاغ گونه‌های حیات وحش محسوب نمی‌شوند، زیرا اهلی هستند. بر همین اساس متولی رسیدگی به اتفاق اخیر اعدام الاغ و پوست کندن آن نهادهایی مانند وزارت بهداشت، شهرداری، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، وزارت کشور و دامپزشکی است که باید حتما این موضوع را پیگیری کنند زیرا این یک جرم آشکار است.

تیموری با تاکید بر اینکه این موضوع در حیطه وظایف و مسئولیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست نیست، افزود: اگر سگ یا گربه‌ای در منطقه‌ای تلف شود براساس هیچ قانونی سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به پاسخگویی و حمایت نیست، اما اگر به جای الاغ، یک خرس یا پلنگ مورد تهاجم بود آن وقت سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری و رسیدگی می‌کرد و از روی تصاویر و فیلم‌های منتشر شده پس از نامه نگاری با پلیس فتا و مراجع قضایی متخلفان را شناسایی و دستگیر می‌کردیم.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
2
واقعا متأسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
1
عکس دوم خارجیه و مال کانال گیزمیزه و ارتباطی با عکس اول نداره
نظر شما
ادامه