کد خبر: ۳۲۷۵۴
 

دومین فراخوان ملی جایزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به شناسایی، معرفی و تشویق افراد فعال در حوزه سلول های بنیادی خواهد پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «دکتر صمد محمدنژاد» دبیر دومین جایزه ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شناسایی، معرفی و تشویق افراد فعال در حوزه سلول های بنیادی را مهمترین هدف این فرایند ملی برشمرد و گفت: این جایزه در پنج بخش ایده های برتر، مقاله برتر، اختراع برتر، پایان نامه و پیشکسوت برتر در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار خواهد شد که فراخوان این فرآیند از 1 آذر ماه لغایت 30 آذر ماه اعلام خواهد شد .

  محمد نژاد با اشاره به پیشینه این رویداد بیان کرد: از سال 90 تا 93 جشنواره ایده پردازی دانش جویی را داشتیم که بعد از آن تصمیم بر آن شد تا این رویداد در بخش گسترده تری به صورت جایزه ملی در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شود که در راستای آن نخستین دوره این رویداد سال گذشته برپا شد و امسال نیز دومین دوره از این فرآیند را در پی خواهیم داشت.

مقاله برتر

وی با اشاره به شرایط متقاضیان برای شرکت در بخش مقاله برتر بیان کرد: متقاضی باید اسم اول و یا نویسنده مسؤول باشد همچنین  وابستگی سازمانی متقاضی در مقاله، ایران باشد، از سوی دیگر  متقاضی شرکت کننده در فراخوان باید زیر 35 سال تمام باشد و   تاریخ چاپ مقاله مربوط به سال­های 2015 و 2016 باشد.

دبیر دومین جایزه ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شناسایی افزود: مقاله باید در پایگاه ISI  نمایه شده باشد و حداقل ضریب تأثیر آن باید 2 باشد، از سوی دیگر  زمینه تخصصی مقاله باید در حوزه­های علوم پایه یا بالینی سلول­های بنیادی، پزشکی بازساختی، مهندسی بافت، ژن­درمانی و اصلاح ژنتیکی یا درمان بر پایه سلول­های ایمنی باشدکه در نهایت بعد از ارزیابی مقالات ارسال شده در این بخش یک نفر برگزیده خواهیم داشت.

پایان نامه برتر

محمد نژاد شرایط متقاضیان برای شرکت در بخش پایان­نامه برتر را این گونه خواند و گفت: از مهمترین شرایط حضور در این بخش این است در زمان شروع فراخوان، بیش از دو سال از فارغ­التحصیلی متقاضی نباید گذشته باشد و تنها پایان­نامه­هایی که دارای صورتجلسه دفاع هستند، در این بخش مورد بررسی قرار می­گیرند، از سوی دیگر  متقاضی باید دست­کم 2 مقاله پژوهشی اصیل مستخرج از پایان­نامه با رعایت مواردی همچون  مقالات باید در پایگاه ISI  نمایه شده باشند ضریب تأثیر یکی از مقالات بالای 2 و ضریب تأثیر مقاله دوم بالای 3 باشد. ثبت اختراع بین­المللی معادل مقاله با ضریب تأثیر بالای 3 است را داشته باشد، وی در ادامه بیان کرد این بخش نیز تنها این بخش یک نفر برگزیده خواهد داشت.

 ایده برتر

دبیر دومین جایزه ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به بخش ایده های برتر دانش جویی شرایط متقاضیان برای شرکت در این بخش را این گونه برشمرد: در زمان شروع فراخوان، متقاضی باید دانشجو باشد و ایده متقاضی نباید مقاله متناظری در پایگاه­های علمی داشته باشد.

وی ادامه داد: این بخش سه برگزیده خواهد داشت.

اختراع برتر

محمد نژاد با بیان اینکه  متقاضیان برای شرکت در اختراع برتر باید گواهی ثبت اختراع بین­المللی داشته و فرم فن­آوری را تکمیل و ارسال کنند بیان کرد: این بخش نیز یک نفر برگزیده خواهد داشت.

پیشکسوت برتر

دبیر دومین جایزه ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به بخش پیشکسوت برتر در این فرآیند ملی بیان کرد: پیشکسوت برتر بر اساس نظر شورای راهبردی دومین جایزه ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از بین اساتید پیشکسوت فعال در حوزه سلول های بنیادی انتخاب خواهد شد.در این جایزه ملی حداکثر به دو نفر پیشکسوت برگزیده جوایز نفیس اهداء خواهد شد.

1- شرایط متقاضیان برای شرکت در بخش مقاله برتر به شرح ذیل است:

1-1- متقاضی باید اسم اول و یا نویسنده مسؤول باشد.

1-2- وابستگی سازمانی متقاضی در مقاله، ایران باشد.

1-3- متقاضی شرکت کننده در فراخوان باید زیر 35 سال تمام باشد.

1-4- تاریخ چاپ مقاله مربوط به سال­های 2015 و 2016 باشد.

1-5- مقاله باید در پایگاه ISI  نمایه شده باشد و حداقل ضریب تأثیر آن باید 2 باشد.

1-6- زمینه تخصصی مقاله باید در حوزه­های علوم پایه یا بالینی سلول­های بنیادی، پزشکی بازساختی، مهندسی بافت، ژن­درمانی و اصلاح ژنتیکی یا درمان بر پایه سلول­های ایمنی باشد.

این بخش یک نفر برگزیده خواهد داشت.

جهت ثبت نام در بخش مقاله برتر اینجا کلیک نمایید.

 2- شرایط متقاضیان برای شرکت در بخش پایان ­نامه برتر به شرح ذیل است:

2-1- در زمان شروع فراخوان، بیش از دو سال از فارغ­التحصیلی متقاضی نگذشته باشد.

2-2- تنها پایان­نامه­هایی که دارای صورتجلسه دفاع می­باشند، در این بخش مورد بررسی قرار می­گیرند.

2-3- متقاضی باید دست­کم 2 مقاله پژوهشی اصیل مستخرج از پایان­نامه را با شرایط زیر داشته باشد:

مقالات باید در پایگاه ISI  نمایه شده باشند ضریب تأثیر یکی از مقالات بالای 2 و ضریب تأثیر مقاله دوم بالای 3 باشد. ثبت اختراع بین­المللی معادل مقاله با ضریب تأثیر بالای 3 می­باشد.

این بخش یک نفر برگزیده خواهد داشت.

جهت ثبت نام در بخش پایان نامه برتر اینجا کلیک نمایید.

3-  شرایط متقاضیان برای شرکت در بخش ایده­های برتر دانشجویی به شرح ذیل است:

3-1-  در زمان شروع فراخوان، متقاضی باید دانشجو باشد.

3-2- ایده متقاضی نباید مقاله متناظری در پایگاه­های علمی داشته باشد.

این بخش سه برگزیده خواهد داشت.

جهت ثبت نام در بخش  ایده های برتر اینجا کلیک نمایید.

4- متقاضیان برای شرکت در اختراع برتر باید گواهی ثبت اختراع بین­المللی داشته و فرم فن­آوری را تکمیل و ارسال نمایند.

 این بخش یک نفر برگزیده خواهد داشت.

جهت ثبت نام در بخش اختراع برتر اینجا کلیک نمایید.

5- پیشکسوت برتر بر اساس نظر شورای راهبردی دومین جایزه ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از بین اساتید پیشکسوت فعال در حوزه سلول های بنیادی انتخاب خواهد گردید.

در این جایزه ملی حداکثر به دو نفر پیشکسوت برگزیده جوایز نفیس اهداء خواهد شد.

 
 
نظر شما
ادامه