کد خبر: ۳۲۷۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

باغ وحش خرم آباد به زودی تعین تکلیف می  شود.  در خصوص تعیین تکلیف باغ وحش خرم آباد، جلسه ای به ریاست مهندس اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل دامپزشکی، مدیرکل محیط زیست و شهردار خرم آباد تشکیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان، «مهندس اصلانی» معاون امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه بر اساس قانون مسئولیت نگهداری از باغ وحش در شهرها بر عهده شهرداری ها است، افزود: شهرداری خرم آباد می تواند با انتقال محل موجود باغ وحش به منطقه ای مناسب و قابل دسترسی برای عموم مردم، درآمدزایی خوبی برای شهرداری ایجاد نماید.

در این جلسه پس از بحث و بررسی مقرر شد ادارات کل محیط زیست و دامپزشکی، ظرف مدت یک هفته نسبت به تنظیم تفاهم نامه ای جهت انتقال و واگذاری باغ وحش خرم آباد به شهرداری اقدامات لازم به عمل آورند.

همچنین مقرر شد اداره کل دامپزشکی استان پس واگذاری این باغ وحش به شهرداری، مسئولیت تامین گوشت مورد نیاز آن را کمافی سابق بر عهده داشته باشد.

گفتنی است باغ وحش خرم آباد توسط استاندار وقت و بدون مطالعه و در منطقه بام لرستان احداث و مسئولیت آن را به اداره کل دامپزشکی استان محول نمود و این اداره کل نیز چون از نظر قانون نمی توانست جهت بازدیدکنندگان بلیت فروشی نماید، همواره جهت تامین غذا و نگهداری آنها با تنگناهای مالی مواجه بوده و همین مسئله باعث گردیده بود که حیوانات موجود در آن از نظر تغذیه با مشکل جدی مواجه باشند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر نایب زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
استاندار وقت با احداث باغ وحش ابتدا نگه داری آن را به دانشگاه لرستان واگذار نمود که با مخالفت بنده که آن زمان معاون پژوهشی دانشگاه لرستان بودم همراه بود و به رییس وقت دانشگاه گوشزد کردم تا دانشگاه زیر بار تعهد نگه داری این باغ وحش که کاملا غیر اصولی احداث شده بود نرود اما کو گوش شنوا. لذا پس از مدتی دانشگاه از نگه داری آن سرباز زد و دریافت که توانایی نگه داری آن را ندارد. آن زمان از طریق صدا و سیمای شبکه استانی اعلام کردم به لحاظ نحوه ساخت این باغ وحش (زندان وحش) و موقعیت مکانی احداث آن با شکست مواجه خواهد شد.
دکتر کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
در مورود باغ وحش کاسیت خرم اباد ،اگر از نظر کاسب مابانه نگاه کنید و اگر کسی بخواهد برای خودش کلاهی درست کند ،چیزی گیر کسی نمی یاد ،ولی بنده معتقدم مکان عالی و بی نظیری دارد ،اگر بخواهیم ان را توسعه بدهیم ،بعلت این که در یک مکان جالب و طبیعی در دامنه بام لرستان قرار گرفته است و شیب طبیعی ان باعث شده که بوی نامطبوع حاصل از حیوانات به کمترین حد خود برسد ،قسمت بالای باغ وحش اگر به باغ وحش اضافه شود به همراه یک ابشار مصنوعی می تواند یک مکان کاملا طبیعی برای پرورش انواع نشخوارکنندگان شود،بعد نگهداری و مدیریت باغ وحش یک کار کاملا تخصصی است که نیازمند نیروی انسانی اموزش دیده و اعتبارات کافی است ،همین باغ وحشت که شما می فرماید اقای دکتر نایب زاده تا حالا توانسته یک عملکرد قابل قبولی داشته باشد با همه نا مهربانی های مسولین استان با این باغ وحش،پیشنهاد بنده این است که واقعا مسولین استان با خودشان و مردم صادق باشند و برای رفاه بیشتر حیوانات این باغ وحش ،یا تعطیل کنند و حیوانات ان که خواهان زیادی دارند همانطور که تا حالا چهار قلاده شیر ان را به سایر استانها بخشیده اند ،بقیه حیوانات را نیز ببخشند،یا واقعا با تمام توان از باغ وحش،حمایت کنند و اعتبارات لازم را برای ان در نظر بگیرند.می شود با یکسری ساخت و سازهای جدید ان را استاندارد کرد ،فقط اعتبار مالی و همت می خواهد.
نظر شما
ادامه