کد خبر: ۳۲۷۵۷
 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طرح کاهش وزن مرغ از اول آذر ماه و بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی در استان مرکزی و سراسر کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، «دکتر محسن شانقی» با اشاره به اینکه اجرای این طرح می‌تواند حداقل 500 هزار تن صرفه‌جویی در مصرف خوراک طیور در سال ایجاد کند، اظهار داشت: با اجرای این طرح و کاهش سن کشتار می‌توانیم از خوراک طیور و در پی آن واردات جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح افزود: در فاز نخست اجرای این طرح به منظور کاهش سن کشتار و اصلاح وزن باید وزن‌های مرغ‌های گوشتی یک کیلو و 800 گرم تا 2 کیلو و 200 گرم و حداکثر سن کشتار 42 روز باشد.

شانقی ادامه داد: در این طرح کاهش وزن و سن کشتار مرغ‌های گوشتی باید هر سه ماه یک بار پایش و با شرایط جدید برای رسیدن به نقطه مطلوب تصمیم‌گیری ‌شود، این در حالی است که در هر فاز سه ماهه دستورالعمل‌های اصلاح وزن و سن کشتار مرغ بهینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی با اهداف بهبود شرایط بهداشتی فرآیند تولید تا عرضه گوشت مرغ، افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات، توسعه صادرات و کاهش هزینه های تولیدی و منابع انرژی از مهم‌ترین و اولویت‌دارترین مزایای این طرح به شمار می‌رود.

 
 
نظر شما
ادامه