کد خبر: ۳۲۷۷۱
 

ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان خوزستان با حضور استاندار  و معاونین وی در تاریخ 95/9/7 در محل استانداری برگزار گردید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: این جلسه با هدف هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و آمادگی جهت مقابله با هرگونه بروز احتمالی کانونهای بیماری در استان برگزار شده است .

«دکتر مصطفی کنارکوهی» افزود: با شروع فصل سرد سال مهاجرت پرندگان مهاجر و آزاد پرواز شروع شده و از اقصی نقاط جهان و ایران به زیستگاه های زمستان گذرانی وارد می گردند که استان خوزستان با دارا بودن تعداد زیادی تالاب ها و زیستگاههای بین المللی، پذیرای شمار زیادی از این پرندگان می باشند. این پرندگان می توانند عوامل مختلف بیماریزا من جمله آنفلوآنزای فوق حاد را با خود وارد استان نمایند.

کنارکوهی نیز در این نشست پیرامون این بیماری گفت: این پدیده و سرد شدن هوا شرایط را برای بروز و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که یک بیماری بسیار حاد در طیور بوده و علاوه بر تلفات بالا در طیور، می تواند مخاطرات بهداشت انسانی نیز داشته باشد را مهیا می نماید. در ماه اخیر نیز این بیماری در مناطقی از جهان شایع شده و خطر ورود عامل این بیماری به استان وجود دارد.

کنارکوهی ادامه داد: دامپزشکی خوزستان هر ساله با اجرای اقدامات پیشگیرانه و کنترلی سعی در شناسایی فوری کانون های احتمالی و اقدام سریع جهت کنترل کانون های احتمالی دارد.

«دکتر شریعتی» استاندار خوزستان در جلسه ستاد آنفلوانزای پرندگان استان اظهار داشت: یکی از راهکارهای بسیار موثر در این زمینه، برگزاری ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جهت همکاری سایر دستگاهها و آمادگی جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری می باشد.

در جلسه برگزار شده در خصوص وضعیت بیماری در جهان و اقدامات اجرایی کنترلی و بهداشتی دستگاه‌های ذیربط در زمان بروز بیماری بحث و تبادل نظر گردید و مصوبات مربوطه با تاکید استاندار خوزستان جهت اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

 
 
نظر شما
ادامه