کد خبر: ۳۲۷۷۵
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
تکرار مجدد پیشنهاد حکیم مهر و یک فرصت تاریخی:
در جلسه عصر روز گذشته کمیته رسیدگی به رشته‌های مشترک دو وزارتخانه، رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت منتقل شد ...
 

حکیم مهر - رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: در جلسه عصر روز گذشته کمیته رسیدگی به رشته های مشترک دو وزارتخانه، رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت منتقل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری مهر، «دکتر علی فتحی آشتیانی» با اشاره به جلسه عصر روز گذشته کمیته رسیدگی به رشته های مشترک وزارتخانه های علوم و بهداشت، گفت: این کمیته با انتقال رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موافقت کرد.

در اینجا مجدداً پیشنهاد حکیم مهر مبنی بر تشکیل یک کارگروه مشترک برای انتقال «آموزش دامپزشکی» از وزارت علوم به وزارت بهداشت را که در تیرماه سال جاری مطرح نموده بودیم، مجدداً بازنشر می نماییم، شاید که گوش شنوایی پیدا شود و این فرصت تاریخی از دست نرود!

انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت؛ فرصتی که نباید از دست برود

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، اخیراً از واگذاری آموزش 24 رشته مرتبط با سلامت از وزارت علوم به وزارت بهداشت خبر داده است.

به گزارش حکیم مهر، بر این اساس کلیه امور آموزشی رشته هایی از قبیل روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت، روانشناسی خانواده، علوم ورزشی، ورزش درمانی، خدمات سلامت و بهورزی، دارویاری، سلامت یاری، تغذیه ورزشی، مراقبت از زنان، مراقبت طبی از سالمندان، مشاوره ژنتیک، ماساژدرمانی، بهداشت روان و مشاوره ورزشی و کایروپراکتیک از وزارت علوم به وزارت بهداشت انتقال خواهد یافت.

بر اساس آنچه که از سوی «دکتر حمید اکبری» قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام شده است، واگذاری این رشته ها پس از انجام کار کارشناسی و هماهنگی با وزارت علوم صورت خواهد گرفت.

واقعیت امر این است که جای خالی رشته «دامپزشکی» در بین رشته های اعلام شده کاملاً احساس می شود. انتقال آموزش رشته دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، مزایای فراوانی خواهد داشت که به تعدادی از آنها اشاره می شود:

1. کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو:

همه همکاران استحضار دارند که پذیرش بی رویه دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه های دولتی و آزاد طی سال های اخیر که از آن به «سونامی پذیرش دانشجو» یاد می شود، چه بلایی را بر سر فعالین این رشته در بخش خصوصی آورده است. افزایش بیش از حد تعداد دامپزشک در کشور، وضعیت معیشتی ایشان را به شدت دچار بحران نموده و این روند در صورت ادامه، وضعیت می تواند روز به روز بدتر از گذشته گردد.

اما، وزارت بهداشت با توجه به قدرت چانه زنی و سیاسی بالا توانسته است این روند را در دانشگاه های زیرمجموعه خود و حتی دانشگاه آزاد اسلامی کاملاً کنترل نماید به طوری میزان بیکاری در بین دانش آموختگان کلیه رشته های زیرمجموعه وزارت بهداشت، در حال حاضر بسیار کمتر از دانش آموختگان رشته های وزارت علوم است.

در صورت انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، مسلماً روند پذیرش بی رویه دانشجو در دانشکده های دامپزشکی و افزایش تعداد این دانشکده ها متوقف و حتی معکوس خواهد شد.

2. افزایش کیفیت آموزش در دانشکده های دامپزشکی:

همانطور که پیشتر گفته شد، متاسفانه وزارت علوم نتوانسته است کیفیت فرآیند آموزشی را در دانشکده های دامپزشکی کشور در حد مطلوبی نگه دارد و این کاهش کیفیت در دانشکده های دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، محسوس تر می باشد. وزارت علوم طی سال های اخیر نشان داده است که توانایی و قدرت کنترل کیفیت آموزشی در دانشکده های زیرمجموعه دانشگاه آزاد را ندارد، ولی در صورت انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، نظارت بر کیفیت فرآیند آموزشی در دانشکده های دامپزشکی بهبود خواهد یافت.

3. پایان حذف دامپزشکان از شرکت در مقطع Ph.D وزارت بهداشت:

طی سال های اخیر، همواره با انتشار دفترچه های راهنمای آزمون دکترای تخصصی  (Ph.D) وزارت بهداشت، شاهد حذف دامپزشکان از ادامه تحصیل در تعدادی از رشته های علوم پایه وزارت بهداشت بوده ایم که از آن جمله می توان رشته فارماکولوژی را نام برد.

با توجه به اینکه تعداد بسیاری از فارغ التحصیلان دامپزشکی به علت علاقه شخصی و یا آینده شغلی بهتر، تمایل به ادامه تحصیل در رشته های علوم پایه وزارت بهداشت را دارند، ادامه روند فعلی موجب محدودیت برای این همکاران شده و آنها را از ادامه تحصیل در رشته مورد نظرشان باز خواهد داشت، ولی در صورت انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، مسلماً ایجاد چنین محدودیت هایی متوقف شده و حتی می توان با انجام رایزنی با مسئولین معاونت آموزشی وزارت بهداشت، اجازه ادامه تحصیل دامپزشکان در سایر رشته های علوم پایه وزارت بهداشت را دریافت کرد.

4. رفع مشکل اخذ شماره نظام پزشکی در مقطع Ph.D رشته های بالینی وزارت بهداشت:

یکی دیگر از مشکلاتی که در سال جاری از سوی سازمان نظام پزشکی ایجاد شده است، عدم واگذاری شماره نظام پزشکی به دامپزشکانی است که دوره دکترای تخصصی خود را در رشته های بالینی وزارت بهداشت طی نموده اند و بدین ترتیب، این همکاران علی رغم به دست آوردن دانش و توانایی های لازم، اجازه دایر نمودن آزمایشگاه، مطب و فعالیت بالینی نخواهند داشت (به عنوان مثال کلینیک تغذیه یا ژنتیک) و تنها اجازه فعالیت در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی را دارند.

در صورت انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، این مشکل برطرف خواهد شد.

5. پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دوره های تخصصی:

در حال حاضر وزارت بهداشت به دانشجویان دوره رزیدنتی ماهیانه مبالغی را با عنوان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می کند، ولی دانشجویان دوره های تخصصی دامپزشکی از دریافت حقوق در دوره تحصیلشان محروم هستند. در صورت انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، می توان با انجام رایزنی های لازم، چنین حقوقی را برای دانشجویان رزیدنت دامپزشکی برقرار نمود.

با توجه به اینکه برخلاف سایر رشته های زیرمجموعه وزارت علوم، «دامپزشکی» رشته ای است که بیشترین قرابت را چه از نظر بهداشتی و چه از نظر بالینی با وزارت بهداشت دارد، پیشنهاد می شود که مسئولین سازمان سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی از فرصت به وجود آمده استفاده نموده و با ایجاد یک کارگروه مشترک و برگزاری جلسات کارشناسی، به سرعت این موضوع را بررسی نموده و در صورت توافق نهایی، درخواست انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت را با این دو وزارتخانه مطرح نموده و آن را تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

 
 
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
3
انشاءالله دامپزشکی هم بره وزارت بهداشت
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
3
اگر این مسئله عملی بشه یه انقلابی توی دامپزشکی ایجاد میشه ولی اینا رو به کی میگین؟! اصحاب کهف بالاخره از خواب بیدار شدن ولی مسئولین دامپزشکی هنوز خوابن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
مسئولین بیدارند!!!خودشون رو به خواب زدند.اصحاب کهف واقعا خوابیده بودند و روزی بیدار شدند ولی کسی که خودش رو به خواب بزنه هیچ وقت بیدار نمی شه.ضرب المثل داریم:کسی که خوابیده رو می شه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده هرگز نمی شه بیدار کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
کسی که خودشو به خواب زده هم میشه با پس گردنی بیدار کرد.
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
8
0
انتقال رشته دامپزشکي به وزارت بهداشت بايد بهمراه انتقال سازمان دامپزشکي باهم صورت بگيرد که زهي خيال باطل است دامپزشکي رشته کشاورزي است .البته بعضي ها پيشرفت وجه اجتماعي اشان در درگرو پيوستن به وزارت بهداشت ميبينند .ما بايد قبول کنيم که عمدتا بايد درخدمت کشاورز باشيم وقسمتي از وجه اجتماعي مان را ازاين عزيزان ميگيريم.فداي کشاورز ودامدارم.
پاسخ ها
جانباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
لطفا استناد صحبت هایتان را با دلایل روشن تر عنوان نمایید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
از حرفای انشاء گونه ات معلومه جنس مونث هستی.چون این جنس هستن که به همه چی از دید رمانتیک نگاه می کنن نه عاقلانه
بهزاد رنجبران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
1
تا کی باید این گوشت قربانی دامپزشکی از این وزارتخانه به آن وزارتخانه حواله داده شود؟

با مطرح شدن تشکیل وزارت سلامت و رفاه در کمیسیون تلفیق مجلس اجازه دهید ببینیم آیا وزارت بهداشتی باقی خواهد ماند یا نه؟!

اگر به جای تمرکز بر فرار از ماهیت زراعی دامپزشکی، مردانه باقی بمانیم، سازمان دامپزشکی هم قدرت چانه‌زنی پیدا خواهد کرد!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
1
0
با سلام لطفا از طریق نظام پیگیری کنید
دکتر سعید
|
United States of America
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
1
2
متاسفانه همیشه کسانی هستند که با ادغام در در وزارت بهداشت، منافعشان در خطر قرار می گیرد و 30 سال است می گویند صبر کنیم ببینیم چه می شود! یا اینکه آیه یاس میخوانند تا بقیه را منصرف کنند. اما بدون تردید این الحاق روزی اتفاق خواهد افتاد و نظر اکثریت همکاران محقق خواهد شد.
پاسخ ها
جانباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
آموزش در حوزه دیگری تعریف شده است که نیاز جامعه است که برای این منظور میتوان از منابع وزارت بهداشت استفاده کرد ولی خاطرتان باشد که سیاست کلان کشوری با ادغام دامپزشکی در وزارت بهداشت هیچ تغییری نخواهد کرد و وضع برای شما بدتر هم خواهد شد، زمانی که این ادغام بدون برنامه ریزی اصولی باشد و صرفا به منظور فرار از موقعیت فعلی باشد نتیجه آن تغییری در رفاه دامپزشکان نخواهد داشت.
دامپزشکی یتیم واقع شده و اگر فکر میکنید کسی خارج از گود دلش برای شما سوخته خیالی باطل است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
4
حکیم مهر شما میتونید کمپین یا گروهی در این راستا درست کنید و مطمئن باشید نتیجه میده
سید مسعود علویون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
1
زنده باد وزارت بهداشت که به فکر اشتغال زیر مجموعه هاش هست.
ساسان
|
Mauritius
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیوفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
1
شما که سر رشته ای از دامپزشکی ندارید چرا نظر میدید دامپزشکی کجاش با کشاورزی و دامداری یکسانه ؟
Petmehdivet
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
1
دامپزشکی با دامپروری تفاوت دارد.دامپزشکی باید بخشی از وزارت بهداشت باشد.متاسفانه چون در کشور ما به پت انیمال و اگزوتیک توجهی نمی شود و بیشتر دامپزشکان در فیلد دام بزرگ و طیور فعال هستن دامپزشکی را با دام پروری اشتباه گرفته آیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
انشاالله زودتراین کاربشه ودامپزشکان عزیز ازاین سرگردانی ها وناامیدی نجات پیداکنند.این کار مردعمل میخواهدنه حرف !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
همه موافقن.شکی نیست
جلیل مهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری، در مورد انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت (نظر بنده) با انتقال برعکس آن موافقم. یعنی آموزش و پژوهش علوم پزشکی هم منتقل بشه به وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری (عتف) می تواند در جهت توسعه پایدار برای کشور مفید تر باشه. گرچه با این انتقال رسالت و مسئولیت وزارت عتف سنگین تر خواهد شد ولی وزارت بهداشت و درمان ماموریت، رسالت، انرژی و کارهای پرارزش خود را در حیطه بهداشت و درمان بطور مناسب تری و به نحو احسن اجراء خواهد کرد. در نهایت سازمان دامپزشکی هم جزء زیر مجموعه ای از وزارت بهداشت و درمان باشه شاید بهتر بشود.
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
2
در این خصوص باید هئیتی از جامعه دامپزشکی همراه با درخواست کلیه دامپزشکان به وزارت بهداشت بروند تا این درخواست را پیگیری نمایند.

آموزش دامپزشکی میبایست زیر نظر وزارت بهداشت قرار بگیرید، دوستان استاژر و اینتر پزشکی که در حال آموزش در فیلد دامپزشکی همزمان هستند هم با این ایده موافق هستند.

** دوستان لطفا در نظر سنجی صفحه اول سایت هم شرکت فرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
دامپزشکی باید به وزارت بهداشت منتقل شود
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
3
0
در اكثر دنيا بخصوص كشورهاي پيشرفته دنيا،دامپزشكي در حوزه كشاورزي است و مرتبط با اين جامعه و نه مرتبط با حوزه بهداشت
علت وصل شدن به وزارت بهداشت براي چيست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
بارها این مساله گفته شده و خیلی ها مطلع هستن که دامپزشکی در اکثر کشورها زیر نظر کشاورزی هست.ولی مقایسه وضعیت کشاورزی و دامپروری ایران با کشورهای پیشرفته مسخره هست.ما باید بریم زیر نظر وزارت بهداشت.چون در تمام طول این 30 و اندی سال و شاید هم بیشتر زیر نظر کشاورزی بودیم و اینه وضعیتمون.وزارت بهداشت ایران به مراتب قدرتمندتر از وزارت کشاورزی هستن.وزارت کشاورزی به چه زبونی بگه ما از دامپزشک ها خوشمون نمیاد؟؟واقعا جایگاه دامپزشکی در نظر مسئولین وزارت جهاد کشاورزی کجاست؟
Dr ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
امیدوارم که دامپزشکی هر چه زودتر به وزارت بهداشت منتقل شود
نسرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
1
با سلام
بهتره دوستان تلاش ميكردند براي مستقل شدن !!
اگر دامپزشكي زير مجموعه بهداشت بشه قطعاً در رديف آخر قرار ميگيره و از اين هم مظلومتر و بيچاره تر خواهد شد ، حتي ديگه بعنوان مسيول فني شركتهاي دارويي دامي هم ما رو قبول نخواهند داشت و نبايد بخاطر يك دوره تحصيلي كه خيلي هم طولاني نيست ، آينده چندين ساله شغلي خودمون رو از اين خرابتر كنيم ،
ما بايد مستقل بشيم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
واقعا جای خالی دامپزشکی که مرتبط با حیطه سلامت جامعه هست در وزارت بهداشت احساس می شود. چه بسا در وزارت بهداشت با توجه به کارهای تحقیقاتی که میتوان در کنار پژوهشگرا ن این وزارتخانه انجام شود قطعا وضعیت بهتری ایجاد می شود و دامپزشکان موفق تری خواهیم داشت. کسانی که مخالف هستند در طی این چند سال چه اتفاق مهمی رخ داده است یا چه کار مهمی در جهت بهبود وضعیت دامپزشکان انجام شده که الان مخالف هستید؟ روز به روز بر تعداد دانشکده ها اضافه شد و....... بقیه را هم که خودتان بهتر میدانید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
تورو خدا مارو هم به به وزارت خونتون راه بدین گناه داریم مردیم از این همه بی توجهی . اینطوری یکم رشتمون شخصیت پیدا میکنه. ودامپزشکی سری تو سرا در میاره. ............
سلام همکلاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
مهم این نیست که از این وزارت خونه به اون وزارت خونه بریم مهم اینه که دیده بشیم .اینه که صدامون شنیده بشه .اینه که ارزشمون در جامعه احساس باشه .نیاز به دامپزشکی احساس بشه اهمیتش جدی گرفته بشه. ولی خوب اینکه اکثریت خواهان رفتن به وزارت بهداشت هستن به خاطر اینه که این وزارت خونه نفوذ و قدرت بسیار بالایی داره و با کنترل آمارقبول شدگان در کنکور و محدود نگهداشتن رشته های گروه پزشکی تونسته کمترین میزان بیکاری رو در میان بقیه گروه های آموزشی به خودش اختصاص بده. به هر حال پیوستن به وزارت بهداشت هر چند تمامی مشکلات رو حل نمیکنه و شاید مارو به مدینه فاضله نبره ولی خیلی بهتر از موندن در وزارت کشاورزی هستش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
ولی اگر بریم زیر نظر وزارت بهداشت (یک درصد) داروخونه رو از دامپزشک ها میگیرن و ..
الانش ک نیستیم زیر نظرشون زور میزنن بگیرن ازمون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
الان هم که مجوز داروخانه نمیدن.من 1 ساله درخواست دادم برای مجوز داروخانه.ولی انگار نه انگار.به من گفتن نزدیک 1000 داروخانه دامپزشکی مازاد در کشور داریم.حالا راستو و دروغش پای خودشون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
والا بلا اگه بریم زیر نظر وزارت بهداشت توسر خور پزشکا میشیم همین داروخانه روهم از ما میگیرن میدن به داروسازا! !!دامپزشکی مرده هیچکس حاضر نیست یه جسدو قبول کنه!!
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
0
ان شالله با همت اساتید و بزرگان با اجرای این موضوع مشکلات بیکاری دامپزشکان نیز حل خواهد شد.(از پذیرش بی رویه در دانشگا هها تا اجرای دستورالعملها در خصوص بهداشت ،بیماریها و بسیاری موارد دیگر)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
1
اگه دامپزشکی باسلامت جامعه در ارتباط نیست پس چطوری بیماری بروسلوز و آنفولانزای پرندگان و سل و... ریشه کن شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
بنده بعنوان رئیس اداره یکی از شهرستان های بسیار بسیار محروم با این انتقال مخالفم چون در اینصورت ممکنه پست ریاست ازم بگیرن و اضافه کارم حدود صد هزارتومن کم شه
بچه ها دعا کنید انتقال صورت نگیره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
0
دامپزشكي بايد به وزارت بهداشت منتقل شه
چون هم رشته ي ما سخته هم خوندنش
پس بتيد واسش ارزش قائل شن
و مسئولين جواب گو باشن
و خيلي بيماري هاي زئونتيك بين انسان و دام هستش
و تو جواب همكارمون بتيد بگم كه دامپزشكي زمين تا اسمون با كشاورزي فرق ميكنه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
اون دوستانی که میگن دامپزشکی ارتباط با کشاورزی داره فکر کنم با رشته دامپروری اشتباه گرفتن زیرا بیش از 80 درصد کارهای دامپزشکی بهداشتی هست در ارتباط با بهداشت جامعه و بیماریهای مشترکه.
و اونایی که همیشه آیه یاس میخونن ادمو یاد اون نقش ایگل میندازه که دائم میگفت "من میدونم که موفق نمیشیم"
تورو خدا اینهمه یاس و نا امیدی رو بزارین کنار یه کمی امید، تلاش ،کوشش آخه اینا چه حرفاییه که میزنید دوستان گرامی.
دکتر هاشم زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
متاسفانه برخی پزشکان حسادت دارن به این قضیه... بله در اگثر کشور های دنیا دامپزشکی جز بخش کشاورزی است اما کشور های پشیرفته .... کشور هایی که نگرانی مبنی بر درگیری با بیماری های مشترک نیست ... در کشوری که هنوز مردم بیماری های مثل بروسلوز سالمونلوز ... و..... کلی بیماری های زئونوز درگیره معلومه چه مشکلی پیش میاد ... وقتی ۲۰ هزار مرغ مبتلا به سالمونلوز کشتار میشن و دست مردم میدن و ۶ نفر از هموطنان بخاطر خوردن مرغ الوده فوت میشن تو دو هفته شکی نیس کع وزارت کشاورزی نمیتونه با بودجه کم به سازمان برسه... تو کشوری که دانشکده های دامپزشکی مثل کلنی رشد پیدا میکنن و سازمان و نهادی نیست جلو این ظرفیت بی رویه پذیرش دانشجو رو بگیره ... چرا دانشکده های پزشکی رو تو چند شهر تعطیل کردن چون وزارت بهداشت رسیدگی میکنه به اموزش ... اما وزارت کشاورزی چی؟ چشم ندارن ببین دکتر ها تو وزارت خونشون هستن .... بودجه درنظر نمیگیرن ...
نظر شما
ادامه