کد خبر: ۳۲۸۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد که طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی با استفاده از واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما، ساخت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در کشور با موفقیت اجرا شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی خلج» عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در کرج افزود: هدف از اجرای این طرح، کنترل و پیشگیری از بیماری نیوکاسل در طیور روستایی، جلوگیری از انتشار بیماری به واحدهای صنعتی و کاهش خسارت ناشی از بیماری نیوکاسل است.

وی گفت: با اقدام خوبی که به لطف خدا در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی انجام شد به جای استفاده از واکسن های تزریقی، امروز می توانیم از واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما که در آب حل می شود، به راحتی به صورت آشامیدنی برای واکسینه شدن طیور استفاده کنیم.

وی با اشاره به قدرت ایمنی زایی بالای واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما اظهار داشت: در گذشته این واکسن با حفظ زنجیره سرد در طیور بومی به مصرف می رسید، اما اکنون واکسن جدید در برابر گرما مقاوم است.

خلج از بیماری ویروسی نیوکاسل فوق حاد به عنوان یکی از بیماری های مهلک صنعت طیور کشور نام برد و گفت: این بیماری هنگام بروز، به سرعت شیوع پیدا کرده و درصد قابل توجهی از طیور را مبتلا و درگیر می کند.

در طرح ملی مبارزه با نیوکاسل طیور که برای نخستین بار در کشور با استفاده از واکسن های نیوکاسل مقاوم به گرما موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اجرایی شده ، 11 هزار بسیجی بیش از 15 میلیون قطعه طیور روستایی را همزمان در 12 استان کشور به صورت رایگان واکسینه می کنند.

موسسه رازی به تازگی نیز در حوزه واکسن های طیور به فناوری ساخت و تولید انبوه واکسن های گامبورو، کلون و نیوفلورازی دست یافته است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
کار دامپزشکان رو نظامیان و داوطلبان انجام میدهند...!! تو همین آزمون استخدامی اخیر برای 5 پست کاردانی دامپزشکی تو مناطق محروم استان ما حدود 600 نفر شرکت کرده بودند!!! اونوقت آقای دکتر خلج توضیح بده واگذاری کار کاملا فنی و تخصصی مانند واکسیناسیون به نظامیان چه مفهومی ميتونه داشته باشه (استفاده از نظامیان در طرح های تخصصی سراسری مانند واکسیناسیون و درمان و... تجربه شکست خورده کشور های کمونیستی است که بعلت عدم بهره وری لازم اغلب با شکست مواجه میشده ) اونهم با این اوضاع بیکاری متخصصان امر که الان فکر نکنم مراکز مایه کوبی تو سطح کشور باشه که بتونه فقط هزینه هاش و دربیاره...!! من به عنوان دکتر دامپزشک به ولله اگر مسافرکشی کنم بیشتر از مرکز مایه کوبی ام درآمد کسب میکنم!! متاسفانه با این کار آقای دکتر خلج و تیمش نشان دادند که نه کیفیت کار براشون اهمیت داره نه اقتصاد بخش خصوصی و تنها دغدغه شان .............................. است!! اون از وزیر بهداشت که هوای زیر مجموعه اش و اونطوری داره این هم از رییس ما...!! واقعا مایه تأسفه...!!
پاسخ ها
ناشناس
| Hong Kong |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
اخوی بده بستان است قطعا در حوزه نظامی هم از دامپزشکان بیکار استفاده خواهد شد!
نظر شما
ادامه