کد خبر: ۳۲۸۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

پایگاه خبری اقتدار ملارد نوشت:

در پی انتشار یک عکس در کانال تلگرامی خبرگزاری فارس با موضوع دفن نامناسب اجساد پرندگان مشکوک به بیماری در ۱۰ کیلومتری ماهشهر، موضوع را از مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد جویا شدیم. وی در گفت و گوی اولیه با خبرنگار ما خبر از ابلاغ دستور بررسی سریع موضوع علی رغم مشخص نبودن منطقه واقع در تصویر، به گشت‌های نظارتی را داد. عسگری دفن غیراصولی این پرندگان را توسط نیروهای دامپزشکی و یا انتقال آن‌ها از منطقه مردآباد به منطقه ملارد را برای اعلام نظر اولیه احتمال دانست.

«دکتر غلامرضا عسگری» مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد با اشاره به رصد کامل منطقه توسط گشت‌های این اداره و یافتن نقطه واقع در تصویر منتشر شده در فضای مجازی، گفت: با یافتن منطقه مورد نظر مشاهده شد لاشه پرندگان توسط لودر به صورت کامل دفن شده و آهک و مواد مورد نیاز در دفن اصولی لاشه پرندگان آلوده نیز استفاده شده است.

وی افزود: این موضوع با گزارش کامل و مستندات هم به معاونت سیاسی فرمانداری ملارد و هم به اداره دامپزشکی جهاد کشاورزی اعلام شده است. همچنین طی نامه‌ای دادستانی محترم شهرستان در جریان جزئیات قرارگرفته است.

عسگری با اشاره به لزوم برخورد با مسببین این اهمال کاری اذعان کرد: بروز این تخلفات اگرچه زیان بار و برطرف کردن آن لازم است اما آن چیز که از اهمیت بالایی برخوردار است برخورد قضایی و مجازات افراد دخیل در این تخلفات است.

وی افزود: لاشه پرندگان رها شده در منطقه از نوع بوقلمون بوده که در حال حاضر کاملاً مدفون شده است. نوع خاص این پرندگان می‌تواند در شناسایی متخلفین بسیار کارساز باشد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
1
این خبر کاملا جهت دار است.خود بنده در چند عملیات معدوم سازی شرکت داشتم.دامپزشکی اینجوری لاشه ها رو رها نمیکنه.خبرگزاری فارس طبق معمول باز داره سیاسی کاری میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
1
دیوار دامپزشکی همیشه کوتهه
نظر شما
ادامه