کد خبر: ۳۲۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور طی سفر به استان آذربایجان شرقی، با استاندار آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، طی جلسه ای با حضور «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور و «دکتر اسماعیل جبارزاده» استاندار آذربایجان شرقی و تنی چند از مسئولین استانی، مسائل مربوط به بهداشت مواد غذایی و نظارت های دامپزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سرعت عمل و اطلاع رسانی دقیق توصیه ها و مسائل بهداشتی به جمعیت هدف را یکی از مهمترین مولفه های پیشگیری در مواجهه با بیماری های دام و طیور و آبزیان می باشد.

وی افزود: کشور ما به لحاظ موقعیت منطقه ای همواره در معرض عوامل بیماریزا می باشد و از این رو سازمان دامپزشکی کشور باید بصورت تخصصی در همه ابعاد در صحنه حضور داشته باشد .

دکتر خلج در ادامه تصریح کرد: در مورد شناسایی عوامل بیماری زا و تشخیص و پیشگیری از انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام، وجود آزمایشگاه های تخصصی مجهز از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد، امیدواریم با حمایت های استاندار محترم استان آذربایجان شرقی به زودی شاهد بهره برداری از آزمایشگاه های تخصصی دامپزشکی این استان باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن قدردانی از خدمات و زحمات استاندار و مجموعه مسئولین ذیربط این استان، استاندار آذربایجان شرقی را یکی از استانداران مدبر، دقیق و آگاه و حساس به مسائل بهداشتی و سلامت مردم دانست و گفت: حضور دکتر جبارزاده در استان آذربایجان شرقی مایه آرامش بوده و با وجود ایشان مطمئن هستیم اگر مشکلی پیش بیاید، در سریع ترین زمان ممکن حل خواهد شد.

دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت فعالیت های دامپزشکی در حوزه بهداشت تاکید کرد: مسائل بهداشتی یکی از مهمترین مسائلی است که به هیچ وجه نمیتوان به سادگی از روی آن رد شد.

استانداری آذربایجان شرقی همچنین تصریح کرد: با تمام توان از دامپزشکی استان و سایر دستگاههای مرتبط در حوزه بهداشت حمایت کرده و خواهیم کرد.

دکتر جبارزاده از زحمات رئیس و پرسنل دامپزشکی که نقش اساسی در پیشگیری و کنترل بیماریها و بهداشت سلامت جامعه دارند قدردانی نمود و آمادگی خود را برای همکاری و حمایت همه جانبه و پیگیری برای جلب حمایت سایر ارگانها از دامپزشکی، در راستای پیشبرد اهداف بهداشتی دامپزشکی را اعلام نمود.

همچنین در ابتدای سفر رئیس سازمان دامپزشکی کشور به استان آذربایجان شرقی، طی جلسه ای با حضور دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور، دکتر طهرانی مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، دکتر امیر حسین بهداد مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، معاونین و روسای ادارات ستادی و شهرستان های استان در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

در این جلسه و پس خیر مقدم و ارائه گزارش تفصیلی از عملکرد و اقدامات فنی دامپزشکی استان توسط دکتر بهداد، دکتر خلج ضمن قدردانی از نحوه ارائه گزارش توسط اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، بر اهمیت ارائه مطلوب گزارش عملکرد توسط ادارات کل دامپزشکی تاکید کرد.

وی سازمان دامپزشکی کشور را یکی از دستگاههای مهم در زمینه اقدامات عملیاتی در راستای اقتصاد مقاومتی و بهداشت عمومی و سلامت جامعه دانست و افزود: بدون نگاه عمیق به وظایف و فعالیت های سازمان دامپزشکی کشور و حمایت های کافی از این سازمان، سلامت عمومی جامعه در معرض تهدیدات بهداشتی متعدد قرار خواهد گرفت .

در ادامه رئیس سازمان دامپزشکی کشور به گفتگوی چهره به چهره با همکاران دامپزشکی استان پرداخت و مسائل و مشکلات مختلف اجرائی در حوزه بهداشت عمومی جامعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از فعالیت های چشمگیر اداره کل دامپزشکی استان تقدیر و قدردانی نمود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
هروقت آنفلانزا میاد دکترخلج تبریزه اونم با دکتر تهرانی
حتماکه باز اونجا خبری نیست
نظر شما
ادامه