کد خبر: ۳۲۸۵۹
 

در پی گزارش اداره محیط زیست  مبنی بر تلفات چند قطعه زاغ در پارک جنگلی شهرستان قاینات لاشه های این زاغها کالبد گشایی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات، در راستای نظارت بهداشتی و شناسایی بیماری طی گزارش اداره محیط زیست شهرستان مبنی بر تلفات چند قطعه زاغ در پارک جنگلی کارشناس شبکه را برآن داشت تا علاوه براخذ تاریخچه وعلایم بالینی در انتها بر روی لاشه های زاغ کالبدگشایی انجام دهد و پس از عمل کالبدگشایی تصمیم بر تشخیص و درمان گیرد.

 «دکتر گوهری» رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: در درمان بیماری حیوانات اولین اقدام که باید انجام گیرد، بررسی تاریخچه گله یا حیوان وبررسی علایم حیاتی می باشد و بهترین راه که می تواند دامپزشک را به تشخیص بیماری نزدیک کند، عمل کالبدگشایی لاشه و در صورت نیاز ارسال نمونه به آزمایشگاه جهت تشخیص قطعی می باشد که در انتها دامپزشک تصمیم به نحوه درمان نماید.

وی افزود: از همین رو لاشه های زاغ پس از بررسی مراحل اولیه کالبدگشایی شدند و تشخیص بیماری داده شد و جهت تشخیص نهایی نمونه های برداشته شده جهت آزمایشات لازم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی ارسال گردید.

 
 
نظر شما
ادامه