کد خبر: ۳۲۸۸۴
 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس در پی انتشار شایعه شیوع بیماری هاری در برخی روستاهای سرخس در شبکه‌های اجتماعی گفت: یک رأس الاغ مشکوک به بیماری هاری در روستای دق بهلول این شهرستان توسط کارشناسان دامپزشکی معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نسیم سرخس، «دکتر عباس باغبان نژاد» گفت: با توجه به اطلاع حاصله مبنی بر تغییر رفتار یک رأس الاغ در روستای دق بهلول شهرستان اکیپ مبارزه این شبکه در روز جمعه به این روستا اعزام و پس از مشاهده رفتار غیرعادی در یک رأس الاغ این روستا و سابقه گزش در الاغ مذکور این حیوان به‌صورت کاملاً بهداشتی کشتار و دفن و معدوم‌سازی شد و نمونه مغز آن توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی برای بررسی‌های بیشتر برداشت و به آزمایشگاه رفرانس هاری ارسال شد.

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس خاطرنشان کرد: پس از معدوم‌سازی بهداشتی این الاغ سگ‌های صاحب دار موجود در روستا توسط اکیپ مبارزه شبکه دامپزشکی سرخس برای بیماری هاری واکسینه شدند.

وی از تمامی افرادی که ممکن است در معرض گزش قرار بگیرند درخواست کرد که در صورت گزش خود یا دام‌هایشان در اسرع وقت موضوع را به شبکه دامپزشکی با شماره تماس ۳۴۵۲۶۹۳۰ اطلاع دهند تا اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص دام‌های مورد گزش توسط این شبکه انجام پذیرد.

باغبان نژاد افزود: حیوان گزیده شده اگر به‌موقع مورد واکسیناسیون قرار گیرد، می‌توان از ابتلای آن به بیماری هاری و معدوم‌سازی آن جلوگیری کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس تصریح کرد: بیماری هاری یک بیماری ویروسی دستگاه عصبی پستانداران بوده که در صورت ابتلا صد درصد کشنده است.

وی اظهار داشت: برای مبارزه با هاری یک‌زمان طلایی ۲۴ ساعته وجود دارد که قبل از سپری شدن این زمان طلایی با واکسیناسیون و سرم تراپی انسان و دام می‌توان از هاری پیشگیری کرد.

 
نظر شما
ادامه