کد خبر: ۳۲۸۹۷
 

نشست و هم اندیشی فرماندار شهرستان ابوموسی با مدیر کل و رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، شهرستان ابوموسی متشکل از 6 جزیره ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فرور و بنی فرور می باشد. جنوبی ترین جزیره در آبهای خلیج فارس که به کشور ایران تعلق دارد، جزیره ابوموسی است که در فاصله 222 کیلومتری بندرعباس و همچنین 75 کیلومتری بندرلنگه واقع است.

جزیره ابوموسی با وسعت 1230 هکتار یکی از چهارده جزیره استان هرمزگان است که طول و عرض آن حدود 4.5 کیلومتر می باشد.

موقعیت استراتژیک جزیره ابوموسی در قلب خلیج فارس و وجود ژرفترین نقطه خلیج فارس به عمق 93 متر واقع در 15 کیلومتری جنوب جزیره تنب بزرگ در امتداد مسیر آبراه بین المللی تنگه هرمز، بر اهمیت این جزیره مهم افزوده است.

طی سفر دو روزه مدیر کل دامپزشکی استان به شهرستان ابوموسی از مراکز عرضه مواد خام دامی و اسکله صیادی و شناورهای صیادی بازدید کرد.

«دکتر جانباز» خاطر نشان کرد: با توجه به وجود تعداد صدور 80 شناور صیادی در شهرستان، ضرورت دارد همه شناورها پروانه بهره برداری بهداشتی دامپزشکی را دریافت نمایند.

ضمن بازدید هیات دامپزشکی از شهرستان ابوموسی، کلیه دام های موجود از خدمات دامپزشکی شامل دریافت واکسن تب برفکی و سموم جهت مبارزه با انگل های خارجی دام بهره مند شدند و از نزدیک در جریان مشکلات دامداران و مشکلات ناشی از خشکسالی و مشکلات تغذیه ای آنها قرار گرفتند.

در بازدید دو روزه از جزیره ابوموسی از مراکز عرضه مواد خام دامی، رستوران، سردخانه 2000 تنی شیلات و کارخانه تولید تن ماهی بازدید و نظارت بهداشتی صورت گرفت.

دکتر جانباز راه اندازی مجدد این پتانسیل موجود در شهرستان جهت ایجاد اشتغال با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی را مهم برشمرد.

در پایان، مدیر کل دامپزشکی استان و فرماندار شهرستان ابوموسی در زمینه نحوه ارائه خدمات مناسب به دامداران و صیادان و مراکز عرضه مواد خام دامی جهت ارتقای سلامت عمومی تبادل نظر نمودند.

سعیدی با اشاره به اهمیت وظایف دامپزشکی قول مساعدت هرگونه همکاری در زمینه حمل و نقل، تامین مکان استقرار و ... را دادند.

 
 
نظر شما
ادامه