کد خبر: ۳۲۹۰۷
 

در پی نشت نفت به رودخانه سرخون، مزارع پرورش ماهی در این منطقه به نفت خام آلوده و منجر به تلفات شدید در مزارع این منطقه شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «دکتر داود ربیعی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردل گفت: در پی بارش باران اخیر و رانش زمین و شکستگی خط لوله انتقال نفت خوزستان به پالایشگاه اصفهان (واقع در منطقه گندمکار) و نشت نفت به چشمه سرقله و همچنین رودخانه سرخون، مزارع پرورش ماهی در این منطقه به نفت خام آلوده و منجر به تلفات شدید در این مزارع شد.

دکتر ربیعی همچنین با بیان اینکه آبزیان در مسیر این رودخانه غیرقابل مصرف انسانی شده، افزود: وارد کردن این محصولات در چرخه مصرف ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی بعمل خواهد آمد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان با اشاره به تشکیل گروه های نظارتی دامپزشکی در شهرستان اردل (منطقه میانکوه) گفت: کارشناسان این شبکه در حال بررسی میزان تلفات و خسارات وارده به مزارع پرورش ماهی در مسیر نشت نفت هستند .

وی به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه توزیع ماهی خارج از نظارت دامپزشکی، مراتب را به شبکه دامپزشکی گزارش نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه