کد خبر: ۳۲۹۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: یک مورد آلودگی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان شرقی گزارش شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «محمد یوسفی» با بیان اینکه یک مورد آلودگی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان شرقی گزارش شده است، اظهارداشت: پیش از این نیز مواردی از آلودگی به این بیماری در جنوب غربی استان تهران و البرز مشاهده شده بود.

وی با اشاره به اینکه صادرات مرغ به افغانستان مدتی قبل به دلیل برخی مسائل متوقف شده بود و الان با شیوع آنفلوانزا دامپزشکی کشورمان هم اجازه این کار را نمی‌دهد، افزود: صادرات این محصول به عراق به دلیل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از نقاط کشور، متوقف شده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی اضافه کرد: درحال حاضر رئیس سازمان دامپزشکی به عراق سفر کرده و درحال مذاکره با مسئولان دامپزشکی این کشور  است تا صادرات مرغ و تخم مرغ از نقاطی که به این بیماری آلوده نیستند، از سر گرفته شود.

 

تکذیب خبر وجود آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: تا الان هیچ گونه گزارشی مبنی بر مشاهده تلفات ناشی از این ویروس در استان به ما گزارش نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نصر، «دکتر امیرحسین بهداد» اظهار داشت: باتوجه به شیوع گسترده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح جهان احتمال شیوع آن نیز در کشور و استان وجود دارد به همین دلیل مرغداران بیمه عادی و تکمیلی مجموعه های خود را جدی بگیرند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در خصوص شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کل دنیا از جمله آمریکا، آلمان، روسیه و برخی کشورهای همسایه ایران از جمله ترکیه و عراق، احتمال ورود این ویروس به استان نیز وجود دارد، اذعان داشت: مدیریت واحدهای پرورش طیور و مرغداری ها هرگونه تردد و خروج وسایل نقلیه حتما با تشدید ضوابط امنیت و بهداشتی صورت بگیرد تا از هرگونه انتقال این بیماری به خارج از این محوطه ها جلوگیری شود.

وی افزود: کارشناسان سازمان دامپزشکی استان با توجه به حساسیت این موضوع تدابیر مراقبتی ویژه ای از جمله آموزش به دامداران را در سطح گسترده ای درکلیه مراکز استان انجام داده اند.

بهداد اضافه کرد: از آنجایی که پرندگان مهاجر به عنوان عامل اصلی ورود این بیماری به کشورها است، از اهالی روستاها می خواهیم تا هرگونه تلفات حتی یک نمونه را به مرکز دامپزشکی شهرستان ها یا استان اطلاع دهند تا از هرگونه تلفات غیرعادی و شیوع آن به سرعت جلوگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از مردم خواست خریدهای دامی خود را از فروشگاه های معتبر و دارای بسته بندی بهداشتی که تاریخ تولید و انقضا در آنها قید شده است خریداری کنند و از مصرف طیور روستایی یا خرید از بازارچه هایی که اطمینان از سلامت آنها ندارند جدا خودداری نمایند.

وی تاکید کرد: با آمادگی کامل مراکز پرورش طیور را رصد می کنیم و اقدامات از جمله ضدعفونی، اجرای مناسب اقدامات بهداشتی و قرنطینه را انجام داده ایم و تا الان هیچ گونه گزارشی مبنی بر مشاهده تلفات ناشی از این ویروس در استان به ما گزارش نشده است.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
سر و ته خبر با هم تطابق ندارد. الان آذر ماهه.اونوقت طرح پایش از ۱۱مهر آغاز خواهد شد.
پاسخ ها
مدیر مسئول حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
با سلام و احترام،
ضمن عرض پوزش، متن مصاحبه مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی به اشتباه بارگذاری شده بود که اصلاح شد.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
0
مصاحبه برای چه تاریخی هست؟ از یازده مهر طرح شروع خواهد شد؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مدیر مسئول حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
با سلام و احترام،
ضمن عرض پوزش، متن مصاحبه مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی به اشتباه بارگذاری شده بود که اصلاح شد.
کارشناس شبکه تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
0
با سلام ...
اینجانب خودم اطلاع کامل دارم که یک واحد مرغ تخمگذار در روستای شیخ حسن تبریز به دلیل آلودگی به آنفلوانزا پرندگان معدوم شده است ....
نظر شما
ادامه