کد خبر: ۳۲۹۱۶
 

دو روز قبل صیادان شیلات گلستان در میانکاله متوجه حضور یک فک خزری در تورهای ماهیگیری شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، دامپزشک مرکز درمانی تحقیقات سگ دریایی در ایران در این باره به خبرنگار دیده بان گفت: صیادان که پیش از این در مورد حفاظت از فک آموزش های لازم را دیده و با این گونه ارزشمند کاملا آشنا بودند بلافاصله موضوع را به مرکز درمانی تحقیقاتی سگ دریایی گزارش دادند.

«دکتر امیر صیاد شیرازی» اظهار داشت: پس از دریافت این گزارش سریعا به محل اعزام شده و فک مذکور را پس از رهایی از بند تور بوسیله خودرو به مرکز در آشوراده منتقل نمودیم.

این فک که به لحاظ جنسیت نر و حدودا ده ماهه می باشد به دلیل گرفتار شدن در تور از ناحیه زیر بغل سمت چپ و شمت راست چانه دچار بریدگی شده بود.

این جانور در گذشته به دلیل نامعلومی از ناحیه فک پایین دچار شکستگی شده و قادر به شکار و غذا خوردن نبود، به همین دلیل به شدت لاغر و دچار ضعف بود بطوریکه در مسیر رسیدن به مرکز تحقیقاتی دوبار تصور کردیم که ازبین رفته است.

پس از حضور در مرکز معجون ماهی (ترکیبی از ماهی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز و داروهای ضروری که در مخلوط کن بشکل سوپ در می آید) بوسیله دستگاه ویژه ای درون معده حیوان ریخته شد و همین موضوع باعث شد تا کمی از ضعف و سستی فک بر طرف شود.

این جانور هم اکنون تحت تیمار و مراقبت قرار دارد و در صورت دستیابی به بهبودی کامل مجددا در آب های دریای خزر رهاسازی خواهد شد.

 
 
نظر شما
ادامه