کد خبر: ۳۲۹۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی خبر داد:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: در صورتی که تعداد ورودی دانشکده‌های دامپزشکی متناسب با نیازهای جامعه نباشد، بزودی در این رشته نیز مانند سایر رشته‌ها با قشری از دانش‌آموختگان بیکار مواجه خواهیم بود ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی از فعالیت 234 واحد دانشگاهی دامپزشکی وابسته به وزارت علوم در کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمدرضا صفری» گفت: در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان واحدهای دانشگاهی دامپزشکی بسیار کم و انگشت شمار هستند، در کشورمان 234 واحد دانشگاهی دامپزشکی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات در کشور فعالیت می کنند.

وی افزود: تب تاسیس دانشگاه و جذب دانشجو در سالهای گذشته باعث گسترش تعداد واحدهای دانشگاهی در رشته های مختلف شده است و بدون توجه به ظرفیت‌های که مرکز آموزش عالی باید داشته باشند، صرفاً برای اینکه منابع مالی را جذب کنیم واحد دانشگاهی تاسیس کردیم.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی اضافه کرد: کمیته قانون افزایش بهره‌وری تعیین می کند که هر سال چه میزان نیاز به دانش آموخته دامپزشک در کشور داریم و وزارت علوم تا حدودی به این مهم تمکین کرده، اما دانشگاه آزاد اسلامی هر چند عضو کمیته بوده تاکنون تمکین نکرده است.

وی اظهار کرد: در صورتی که تعداد ورودی دانشکده های دامپزشکی متناسب با نیازهای جامعه نباشد به زودی در این رشته نیز مانند سایر رشته ها با قشری از دانش آموختگان بیکار مواجه خواهیم بود.

صفری افزود: ساماندهی پذیرش دانشجو، نظارت بر تعداد دانشگاه‌ها و محتوای آموزشی باید منتاسب با نیازسنجی ها باشد.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید بهروزی نسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
إن شاء الله که به این حرف و امثال این، عمل بشه...!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
0
همین الان زیاد است چند سال بی کار هستم فقط بیمه را واریز می کنند حقوق در کار نیست نظام فقط ادعا دارد وپول می گیرد واری در توان ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
0
خیلی وقته ما در رشته دامپزشکی به نسبت سایرین بیشتر بیکاری رو داریم.ضمنا مشاغل در شأن تحصیلکرده این رشته نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
0
ما چند ساله که در این رشته به بمبست رسیدیم.
نظر شما
ادامه