کد خبر: ۳۲۹۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
خبرگزاری فارس: وجود افراد سودجو در فروش شیر شتر/ خطر بالای مصرف شیر خام
 

مسؤول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان نسبت به وجود افراد سودجو در استان با تبلیغ شیر شتر و مصرف آن به صورت خام هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر جواد نگارستانی» صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم تفاوت میان شیر شتر با سایر شیرهای دامی، اظهار داشت: برخی افراد سودجو در سطح استان اقدام به تبلیغ و فروش شیر شتر کرده و به مشتریان خود تاکید می‌کنند که شیر را نجوشانده و به‌صورت خام مصرف کنند.

وی با بیان اینکه یکی از پیامدهای خطرناک مصرف شیر به صورت خام و غیر پاستوریزه ابتلا به بیماری‌های خطرناک مانند تب مالت و... است، ادامه داد: از آنجایی که شیر شتر در حجم کم تولید و جمع‌آوری آن زمان‌بر است، به‌همین دلیل فسادپذیری آن بالا رفته و با توجه به اینکه جوشاندن و حرارت دادن چنین شیری موجب بریده شدن و نمایان شدن فساد آن می‌شود و غیرقابل مصرف تلقی شده و باید دور ریخته شود، به‌همین دلیل این افراد سودجو تاکید بر مصرف به صورت خام دارند.

مسؤول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان اظهار کرد: ممکن است شیر شتر از نظر اعتقاد و ذائقه تغذیه‌ای بعضی افراد برتری‌هایی داشته باشد، اما با توجه به خطرات استفاده از شیر خام و فاسد این کار معقول نیست.

وی با بیان اینکه بیماری تب مالت یک بیماری عفونی است که بر اثر باکتری بروسلا ایجاد می‌شود، بیان کرد: در بیشتر موارد این بیماری به‌وسیله خوردن شیر و لبنیات غیر بهداشتی منتقل می‌شود و تماس با ترشحات دام به‌ویژه جنین و جفت سقط شده، تنفس هوای آلوده به عامل بیماری در آغل دام‌های آلوده و ذبح غیر بهداشتی آنها نیز در سرایت بیماری نقش زیادی دارند.

نگارستانی از شهروندان خواست تا مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 و یا شماره پبامک 3000231512 اطلاع دهند تا این اداره کل در اسرع وقت پیگیری کند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
0
اگر درشير شتر خاصيتي ويژه بود اول بايد اثرشرابرباديه نشينان حجاز پرسيد!!!خدايا چرا خاصيت مرغ را از مرغ فرذش و خاصيت گوشت را از قصابي وخاصيت تخم مرغ را ازبقال ميپرييم وخاصيت پيشرفت کار در قرارداد ها را از پيمانکار....
نظر شما
ادامه