کد خبر: ۳۲۹۵۵
 

کارشناسان مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور از آزمایشگاه های دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بازدید نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر محسنی» دبیر کمیته ساماندهی آزمایشگاهها و «مهندس حکمت» مدیر تضمین کیفیت مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور به همراه مدیرکل دامپزشکی استان و کارشناسان این اداره کل از واحد های مختلف آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان بازدید بعمل آوردند.

این بازدیدها که در راستای اجرای استانداردهای ایزوی هماهنگ کشوری و استفاده از خدمات آزمایشگاه های همکار صورت پذیرفت، از بخش های مختلف آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان و آزمایشگاه دامپزشکی پارس، تنها آزمایشگاه دامپزشکی بخش خصوصی بازدید و رهنمون های لازم توسط کارشناسان، مستند سازی مدارک بر اساس استاندارد iso 17025 ارائه گردید.

دبیر کمیته ساماندهی آزمایشگاه های سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه بازدید از آزمایشگاه دامپزشکی پارس گفت: این آزمایشگاه در صورت تجهیز و احراز شرایط های استاندارد مطابق با ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور، می تواند بعنوان یک پایگاه خدمات رسان جهت تشخیص بهتر بیماریهای دامی و ارتقاء سطح اهداف عالیه سازمان دامپزشکی کشور در استان را دارا باشد.

استاندارد ایزو 17025 شامل کلیه الزاماتی است که آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون باید برآورده سازند تا بتوانند اثبات نمایند که یک سیستم مدیریت معتبر را بکار گرفته و برقرار نگه می دارند، و از نظر فنی صلاحیت دارند و نیز قادر به فراهم کردن نتایج فنی معتبر و مستند می باشند.

 
 
نظر شما
ادامه