کد خبر: ۳۲۹۵۶
 

رییس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ گفت: نظارت بر تولید بهداشتی گوشت مرغ در کشتارگاههای شهرستان از وظایف مهم دامپزشکی شهرستان می باشد که این امر با حضور مسئولین بهداشتی دامپزشک مستقر در کشتارگاه و نیز نظارت عالیه نیروهای دولتی بر این مراکز محقق می شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از سپیدارآنلاین، «دکتر فردین حسین زاده» افزود: ولیکن در شرایط زمانی فعلی، به دلیل اهمیت موضوع بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همجوار و خطر بالقوه ای که برای انتشار بیماری و درگیری واحدهای مرغداری شهرستان و نیز سلامت و بهداشت عمومی عزیزان همشهری وجود دارد، سه نفر از دامپزشکان بخش دولتی دامپزشکی هشتگرد بصورت تمام وقت و مستقر در شیفت شب هر سه کشتارگاه، کار پایش و نظارت بر فاکتورهای خطر را رصد می نماید. ضمناً کلیه همکاران در تمام اوقات شبانه روز در حالت آماده باش بوده تا در صورت ضرورت، سریعاً به محل ماموریت خود اعزام گردند.

دکتر حسین زاده از کلیه همشهریان خواست با اطمینان کامل از محصولات پروتئینی بسته بندی مورد تایید دامپزشکی استفاده نموده و به هیچ عنوان نسبت به خرید طیور زنده از مراکز غیر مجاز اقدام ننمایند.

شایان ذکر است واحد بهداشت و مدیریت یماریهای طیور این اداره نیز با انجام نمونه برداری های لازم و انجام آزمایشات سرمی، مراقبت های فعال و غیر فعال بیماری یاد شده را اعمال می نماید .

 
 
نظر شما
ادامه