کد خبر: ۳۲۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران در پاسخ به اینکه چرا این اداره کل اقدامی برای ممنوعیت فروش پرندگان مهاجر در فریدونکنار نمی‌کند، گفت: ببینید قرار نیست هر دستگاهی وظیفه خودش را نادیده گرفته و مقصر را دیگری جلوه دهد وگرنه ما هم باید بگوییم طبق ماده 50 قانون شهرداری‌ها، مقابله با هرگونه سد معبر بر عهده شهرداری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایران، «دکتر سید حسین رضوانی» افزود: ما روز شنبه 13 آذر ماه جلسه ستاد آنفلوانزای استانداری مازندران را با ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری تشکیل دادیم و درخواست کردیم تا نسبت به جمع‌آوری بازار پرنده فروشان فریدونکنار و سایر شهرها نیز اقدام کنند. از سوی دیگر روز دوشنبه نیز به تمامی فرمانداران شهرستان ها نامه زده و خواستار تشکیل شورای سلامت فرمانداری به ریاست فرمانداران برای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدیم و اگر این شورا تشکیل شود، نمایندگان بهداشت، دامپزشکی، شهرداری، محیط زیست و نیروی انتظامی در این شورا حضور خواهند داشت و می‌توانند با یک مشارکت گروهی، همچون استان گیلان که موفق به جمع‌آوری و پاکسازی بازارها از پرندگان شدند، اینجا نیز نسبت به جمع‌آوری و برخورد با متخلفان در تمامی شهرستانها موفق شویم.

او تأکید کرد: وظیفه ما نیز جمع‌آوری پرنده‌های مهاجر و حتی مرغ از سطح دستفروشان شهر نیست و این وظیفه شهرداری است اما با مشارکت همه دستگاه‌ها می‌توان این مشکل را حل کرد.

تلفات مشکوک طیور و پرندگان مهاجر در مازندران

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران همچنین در واکنش به برخی شایعات مبنی بر تأیید رسمی آنفلوانزا فوق حاد در مازندران گفت: تاکنون موارد متعددی از تلفات طیور اهلی و پرندگان وحشی در استان داشتیم که با نمونه گیری های انجام شده ابتلا به آنفلوانزا تأیید نشد. برخی موارد تلفات در پرندگان مهاجر به دلیل مسمومیت ناشی از سموم آفت کش در مزارع برنج بود و در پرندگان اهلی نیز بروز بیماری‌های متعددی از جمله «نیوکاسل» و «پاستورلوز» طیور به‌عنوان علت مرگ تأیید شد، اما با توجه به اینکه استان مازندران قطب تولید مرغ در کشور است و الان نیز فصل شیوع بسیاری از بیماریهای تنفسی در بین طیور است، هرگونه ابتلای طیور با این بیماری‌ها باعث تضعیف سیستم ایمنی شده و اگر این اتفاق بیفتد، این پرنده‌ها بشدت در برابر بیماری آنفلوانزای فوق حاد حساس خواهند شد و این خطرناک است.

مردم از خرید پرندگان مهاجر شدیداً خودداری کنند

دکتر سید حسین رضوانی خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنم که وضعیت استان مازندران از نظر احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد خیلی خوب نیست، چون پرندگان اهلی و وحشی تقریباً در مجاورت هم هستند و هرگونه بی‌احتیاطی می‌تواند به شیوع بیماری دامن بزند. بنابراین از همه مردم همان‌طور که پیشتر نیز درخواست کرده بودیم می‌خواهیم که از شکار و صید پرندگان وحشی مهاجر و فروش آن خودداری کنند و بگذارند اصلاً این پرندگان امسال را براحتی سپری کرده و به زیستگاه خود برگردند تا ریسک بیماری از بین برود. چون اگر پرندگان مهاجر آلوده به ویروس H5N8 باشند، قطع یقین بیماری با این کشتار می‌تواند به پرندگان بومی و اهلی استان هم سرایت کند و بهتر این است که از هرگونه تماس و سر بریدن و شکار آنها خودداری شود. حتی من توصیه کرده‌ام که مرغ‌های زنده هلندی موجود در بازار هم جمع‌آوری شده و مردم از خرید آنها خودداری کنند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
0
0
ماده 50 - انجمن شهر مكلف است پس از رسميت يافتن بلافاصله و قبل از شروع به هر كار يك نفر را از بين اعضاء خود يا از خارج از انجمن با رأي‌مخفي و اكثريت تام و در صورتي كه دفعه اول اكثريت تام حاصل نشود دفعه دوم با اكثريت نسبي براي رياست شهرداري به مدت دو سال انتخاب و به‌وسيله فرماندار به وزارت كشور معرفي كند شهردار پس از معرفي به وزارت كشور بلافاصله شروع به كار خواهد نمود.
‌تبصره 1 - چنانچه از اعضاء انجمن كسي به عنوان شهردار انتخاب شود و قبول نمود از عضويت انجمن شهر مستعفي شناخته مي‌شود و جانشين‌او طبق مقررات اين قانون تعيين و يا انتخاب مي‌گردد.
‌تبصره 2 - شخصي كه خارج از انجمن به سمت شهردار انتخاب مي‌شود بايد واجد شرايط مقرر در ماده 9 اين قانون باشد و در صورتي كه سابقه‌سه سال سكونت در محل نداشته باشد تشخيص انجمن كافي است. ))) ماده 50 قانون شهرداری !!!!!این قانون ربطی به مطلب فوق ندارد . لطفا آدرس درست
نظر شما
ادامه