کد خبر: ۳۲۹۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران گفت: به تازگی آنفلوآنزای پرندگان در یک واحد مرغ گوشتی منطقه مازندران، گزارش شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «دکتر ناصر نبی‌پور» با اشاره به اینکه این بیماری ابتدا از تهران و البرز آغاز شد، افزود: هر چند حدود ۷ استان درگیر شده‌اند، اما معمولاً تعداد واحدها از انگشتان دست تجاوز نمی‌کند، بنابراین باید آن را کنترل شده قلمداد کرد .

به گفته نبی‌پور با توجه به اینکه هم‌اکنون روسیه و اروپا نیز با این نوع ویروس درگیر هستند، باید تدابیر ویژه برای جلوگیری از گسترش آنفلوآنزا اندیشید که البته کمبودهای مالی در صدر مشکلات قرار دارد. بنابراین لازم است دولت توجه دوچندانی به این موضوع داشته باشد .

وی ادامه داد: هم‌اکنون صادرات تخم‌مرغ به عراق و افغانستان صفر شد و تا اطلاع پاک بودن کشور از آنفلوآنزا، این روند ادامه خواهد داشت .

نبی‌پور عنوان کرد: تا وقتی پرندگان وحشی به ایران مهاجرت کنند، نفوذ آنفلوآنزا در کشور وجود دارد. البته عمده شیوع آن از مناطق روستایی گسترش پیدا می‌کند. زیرا هنوز برخی‌ها اصول بهداشتی را رعایت نکرده و در اعلام آلودگی طیورشان به اداره‌های دامپزشکی تعلل می‌کنند .

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
0
این چه جور استدلالی است که چون کانون ها از تعداد انگشتان دست بیشتر نیست پس بیماری کنترل شده است! لطفا علمی صحبت کنیم. اگر مشکل در بازار است و میخواهیم مشکل را حل کنیم، راهش این نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
به حق چیزهای نشنیده . چون کانون از انگشتهای دست کمتره پس مشکلی نداریم . عجب استدلالی
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
آقا دکتر بهتر بود میفرمودید، چون تعداد استان های درگیر از انگشتان دست بیشتر نیست پس بیماری را کنترل شده قلمداد باید کرد
نظر شما
ادامه