کد خبر: ۳۳۰۰۰
تکرار فاجعه درخط لوله نفت مارون
 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر سالم بودن ماهی های موجود در بازار استان گفت: تمامی ماهی های آلوده از چرخه مصرف خارج شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر عبدالمحمد نجاتی» گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و سیلابی شدن رودخانه ها و مزارع پرورش ماهی شهرستان های کوهرنگ، لردگان و کیار و همچنین آلوده شدن 57 مزرعه پرورش ماهی به دلیل نشت نفت در منطقه گندمگار شهرستان اردل، اکیپ های نظارتی دامپزشکی به این مناطق اعزام شدند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر سالم بودن ماهی های موجود در بازار افزود: تمامی ماهی های آلوده توسط اکیپ های نظارتی دامپزشکی جمع آوری و برای تبدیل به پودر ماهی به کشتارگاه های استان ارسال شدند.

وی از مردم خواست: هر گونه توزیع ماهی خارج از سیستم نظارت دامپزشکی توسط افراد سودجو را به ادارات دامپزشکی و بهداشت و درمان محل گزارش کنند.

گفتنی است: حادثه شکستگی خط لوله انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان در چند روز اخیر در منطقه گندمگار، سبب جاری شدن نفت خام در رودخانه سرخون، آلودگی نفتی و خسارت به مزارع پرورش ماهی سردابی و زمین های کشاورزی در مسیر پایین دست و همچنین چشمه های آشامیدنی واقع در بستر رودخانه شد.

 تکرار فاجعه درخط لوله نفت مارون
تکرار فاجعه درخط لوله نفت مارون
تکرار فاجعه درخط لوله نفت مارون
تکرار فاجعه درخط لوله نفت مارون
 
نظر شما
ادامه