کد خبر: ۳۳۰۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تمامی مرغ‌های بسته‌بندی شده‌ی مجاز سالم هستند/ ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان تنها در 2 مرغداری استان مشاهده شد
 

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: مرغ‌هایی که با بسته‌بندی مجاز و تحت نظارت اداره‌کل دامپزشکی به بازار عرضه شده‌اند، سالم هستند و مردم می‌توانند از آن‌ها مصرف کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آناج، «دکتر امیرحسین بهداد» با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای اروپایی و قفقاز، ابراز داشت: در حال حاضر همسایگان ایران از جمله ترکیه و عراق با این ویروس مقابله می‌کنند و بنابه اعلام سازمان دامپزشکی کشور در 6 استان ایران نیز نشانه‌هایی از این ویروس مشاهده شده است.

وی ادامه داد: وضعیت در آذربایجان‌شرقی حاد نیست و طی روزهای اخیر تنها در 2 مرغداری، طیور مبتلا به این ویروس مشاهده گردید که در نتیجه‌ی آن تمام پرندگان موجود در آن مزارع معدوم شدند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از تمام مرغداری‌های مجاز سطح استان نمونه‌برداری‌ شده است، عنوان کرد: خوشبختانه تا بدین لحظه نتایج آزمایش‌ها منفی بوده و مورد خاصی مشاهده نشده، لیکن با این وجود همچنان همکاران‌مان در اداره‌کل دامپزشکی در حال ایمنی‌سازی و شناسایی کانون‌های احتمالی هستند.

وی توضیح داد: هرچند نتایج آزمایشات منفی بوده، اما نباید مرغداران فریب بخورند و از نکات ایمنی از جمله قرنطینه‌سازی غافل شوند، چراکه احتمال شیوع ویروس در آذربایجان‌شرقی نیز وجود دارد.

این مقام مسئول با انتقاد از عدم ضدعفونی مرغداری‌ها، تصریح کرد: احتمال اینکه ویروس از طریق پرندگان مهاجر شیوع یابد زیاد است، لذا به تمامی مرغداران و روستایی‌ها توصیه می‌کنیم از خرید پرندگان مهاجر و پذیرش کلاغ، کبوتر و حتی گنجشک خودداری نمایند.

وی افزود: از تمام روستایی‌ها و مرغداران خواهش می‌کنیم در صورت تلف شدن یک پرنده و مرغ، سریعاً موضوع را به دامپزشکی اطلاع دهند تا مامورین اداره با حضور در محل نسبت به نمونه‌برداری اقدام کنند.

بهداد از مردم خواست به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار پیرامون این حوزه را از طریق مراجع ذی‌صلاح و رسانه‌های معتبر دنبال کنند.
عدهای برای نابودی اقتصاد ایران و ورشکستگی مرغداران کمر همت بسته‌اند
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت شایعه آلوده بودن مرغ‌های بسته‌بندی شده، تاکید کرد: یک عده برای نابودی اقتصاد ایران و ورشکستگی مرغداران کمر همت بسته‌اند و حاشیه‌سازی می‌کنند، تمام مرغ‌های بسته‌بندی شده که بر روی آن علامت اداره‌کل دامپزشکی نقش بسته و تحت نظارت ما تولید شده‌اند، سالم هستند و مردم بی‌آنکه نگران باشند می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سلامت مردم در اولویت اول قرار دارد، متذکر شد: چنانچه مرغ‌های موجود در مراکز فروش آلوده باشند، مسئولین زودتر از همه آن را به اطلاع عموم می‌رسانند تا از به خطر افتادن سلامت مردم جلوگیری نمایند.

وی در پایان سخنان خود از مرغداران خواست به منظور جلوگیری از خسارت‌های احتمالی درصورت شیوع بیماری، مرغداری‌های خود را بیمه نمایند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
1
فعلا که در سه واحد معدوم سازی کردید
یعنی چه فقط در دو واحد؟
علمی حرف بزنید آقا...یعنی چون دو واحد درگیر شده است پس بیماری وجود ندارد؟؟
...........................
نظر شما
ادامه