کد خبر: ۳۳۰۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
به منظور همگرایی هرچه بیشتر دو ارگان متولی سلامت در کشور:
«دکتر مهدی خلج» در این جلسه با اشاره به وجود 481 کانون بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در 45 کشور جهان، گفت: از این کشورها حدود 20 کشور از جمله ایران به تحت تیپ H5N8 این بیماری آلوده شده‌اند ...
 

حکیم مهر - نشستی با حضور «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور و «دکتر محمدمهدی گویا» رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه 24 آذر ماه در سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این نشست که به صورت فوق العاده و با دعوت از مدیران کل دامپزشکی استان ها و رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی استان های درگیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تشکیل شد، بر همکاری ها و مواضع مشترک در رسیدن به اهداف بهداشتی از جمله کنترل و مبارزه با بیماری ویروسی آنفلوآنزای پرندگان و همگرایی هرچه بیشتر دو ارگان متولی سلامت در کشور تاکید شد.

«دکتر مهدی خلج» ضمن خیر مقدم به دکتر گویا و همکاران وی، از مدیران کل دامپزشکی حاضر در این نشست به علت تلاش های شبانه روزی در پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای پرندگان تشکر نمود.

وی افزود: اجماع شرط اساسی در پیشبرد اهداف بوده و دو ارگان مهم بهداشتی با همکاری و اتخاذ موضع مشترک منطبق با اصول علمی می توانند در رسیدن به اهداف مشترک که همانا سلامت و بهداشت عمومی است، موفق شوند.

دکتر خلج تاکید کرد: تولید محصولات با منشاء دام در صورتی می تواند به تولید پایدار منجر شود که با مؤلفه های بهداشتی همراه باشد.

دکتر خلج با اشاره به وجود 481 کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در 45 کشور جهان که به سازمان جهانی بهداشت دام گزارش داده اند، بر سرعت انتشار ویروس این بیماری در جهان تاکید کرد و گفت: از این کشورها حدود 20 کشور از جمله ایران به تحت تیپ H5N8 این بیماری توسط پرندگان مهاجر آلوده شده اند.

«دکتر محمد مهدی گویا» رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز ضمن تشکر از اطلاع رسانی سریع گزارش بیماری توسط سازمان دامپزشکی کشور و لزوم هماهنگی بیشتر وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی و همچنین همکاری دیگر ارگان ها برای مبارزه با ویروس آنفلوآنزا، اظهار داشت: با توجه به اینکه تحت تیپ H5N8 ویروس پرندگان است و موردی در انسان گزارش نشده است، ولی گزارش تنها مربوط به طیور نیست بلکه گزارشی برای پیشگیری و مراقبت موثر در جامعه انسانی است.

در ادامه این نشست مدیران کل دامپزشکی استان های درگیر کانون بیماری، به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات خود پرداختند و مسائل مربوط به استان خود را مطرح و پیشنهادهایی را ارائه کردند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرکز مایه کوبی
|
Germany
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
0
کاش در این جلسه تصمیماتی برای کشتار قاچاق دام در کنار جاده ها و باغات حوالی شهر .............. گرفته میشد ماموران دامپزشکی برای واکسیناسیون بیماری مشترک شاربن از دامداران هزینه میگیرند دامپزشکی امارهای واقعی تلفات طیور را اعلام نمیکند .من هر روز در مسیر شهر تا مرکز مایه کوبی لاشه های قاچاق دام میبینم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
سلامت مردم برای سازمان دامپزشکی اهمیت ندارد
نظر شما
ادامه