کد خبر: ۳۳۰۱۸
 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان مرکزی با معاونین استاندار دیدار و از تالاب میقان بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، «دکتر قاسم رضاییان زاده» در سفر روز دوشنبه به استان مرکزی به همراه مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به اقدامات کنترلی و پیشگیرانه اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام پرداخت.

در ادامه سفر وی از تالاب میقان در اراک بازدید کرد .

در برنامه کاری بعد از ظهر، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که با ریاست «مهندس فیلی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی برگزار شد، شرکت کرد.

در این جلسه ابتدا دکتر رضائیان زاده با اشاره به وضعیت بیماری در جهان و کشور و اینکه سویه H5N8، سویه جدید بیماری است، افزود: این بیماری از حدود 45 روز قبل در جهان شایع شده و در سالهای گذشته بصورت تک گیر بوده و امسال شیوع شدیدی پیدا کرده است که از طریق پرندگان مهاجر منتشر می شود که کشور ما زیستگاه پرنده های مهاجر می باشد.

وی به اشاره به اینکه دامپزشکی به تنهایی قادر به کنترل بیماری نخواهد بود و این امر نیاز به کمک و همکاری دستگاههای اجرایی به ویژه استانداری، مراجع قضایی، نیروی انتظامی و سایر دستگاههای مرتبط می باشد.

تخصیص اعتبار با قید فوریت و امکانات و تجهیزات مورد نیاز به ادارات کل دامپزشکی استان از مصوبات این جلسه بود.

 
نظر شما
ادامه